☆Lille my* Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Om man kan få aleneforsørgelse om man er sammen med, men ikke bor sammen med barnefar?? Jeg fikk masse forskjellige svar på NAV! Noen der sa det ikke hadde noen betydning om man var kjærester! men man kunne ikke bo sammen! andre sa at man ikke kan være kjærester heller! Noen her som har fått et klart svar ang dette?? Og evt hvor mye man kan være sammen? Jeg er alene om økonomiene og vi bor heller ikke sammen! Har ikke turt å søke ettersom jeg er så usikker og ikke får noe klart svar.
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 I min tid som alenemor, fra 2000 til 2004, var det iallfall HELT KLART at man kunne være kjæreste m hvem man ville, inkludert barnefar, og motta full støtte. De har vel ingen regel på hvor mange netter i uken man må sove alene, men på NAV den gangen, sa de at hvis man fikk samboer, lønte det seg å ringe og si i fra. De opplevde nemlig ofte at naboer eller lignende ringte og sladret på alenemødre. Minnes at det var felt i søknadspapirene hvor man kunne krysse av for at man var sammen med barnefar men ikke bodde sammen, og om man planla å flytte sammen. Gå og hent deg søknadspapirer, der følger det med veiledning. Søk uansett hva de på NAV sier at de tror. Lykke til!
☆Lille my* Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 Tuusen takk!! Bare livredd for å bli tatt for at vi er for mye sammen! Jeg så på det papiret og der måtte man oppgi hvor mye kan skulle være sammen! Der står det det også at man kan få avslag om man er mere sammen en vanlig samværsrett som er 1 gang i uken og annenhver helg! Vi kommer jo til å være mye sammen! Men jeg være alene om økonomien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå