Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Kan jeg spørre om hvorfor? Til dere uten med. årsak eller at babyen ligger feil.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hvorfor er du anonym og spør om det? Bare av nysgjerrighet, eller vurderer du det selv? Ja, jeg skal ha planlagt ks. Hvorfor kan jeg svare på når jeg vet hvorfor du vil vite det.... Årsakene til at mange velger/ønsker det er UTROLIG mange. Noen gode grunner, noen alvorlige grunner og noen dårligere grunner.....
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Fødselen med førstemann endte i et hastesnitt. Ikke spesielt dramatisk akkurat, men det var en laaaaaang fødsel uten fremgang - stod på stedet hvil i 14 timer med rier. Smertene er du forberedt på, men det var guffent å komme dit hen at kroppen din jobber mot deg i stedet for med deg. Lillemann var stor og lå litt feil ned mot bekkenet. Med nr to var jeg inne på samtale med ul, og gynekologen kom frem til at babyen så ut til å ligge på samme måte som storebror og få en fødselsvekt over gjennomsnittet. Etter undersøkelsen diskuterte vi ulike løsninger, og vi ble enige om et planlagtsnitt i stedet for å sannsynligvis ende opp som sist. Nå skal jeg ha tredje snittet, fordi jeg har to fra før er det ikke ønskelig å gå i fødsel. Men også denne gangen blir det en runde inn til samtale først, selv om det allerede er bestemt keisersnitt. For spesielt interesserte er det jo et eget forum for KS, det finner du nok flere bakgrunner for KS. :-)
-Lane- Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg ønsker ks siden forrige fødsel endte i total ruptur, og siden vekstestimering av denne babyen viser at den er veldig stooor.. Men hver gang jeg er inne til samtale så ombestemmer jeg meg :/ Har slått meg til ro med at jeg faktisk er flink til å føde - og at jeg nok egentlig ikke ønsker arr og greier på magen for resten av livet.. Mulig jeg angrer som faen hvis neste fødsel også blir total ruptur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå