Gå til innhold

Har du opplevd smerte som var vondere enn fødselen din?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.

Nyrestein. Au!

Skrevet

Nei. Ingenting var verre enn det. Jeg hadde en helt ok fødsel da. Men har aldri hatt så vondt.

Skrevet

Jepp, syntes nemlig ikke at fødsel var så ille.

Og nei, det er ikke noe jeg sier, men jeg var forberedt på smerte som var værre en det jeg opplevde så da var det ikke så ille.

Har også hatt nyrestein.. og det var vondt!

Skrevet

Fødsel var nok det verste smerte jeg har opplevd hittil.

Skrevet

Tida etter fødselen...

Bersvimte i dusjen rett etter fødselen og slo halebeinet mitt så jeg knapt klarte å røre på meg. Var sengeliggende i 5 dager etterpå, og klarte ikke å bøye meg for å hente ting fra gulvet før det var gått over ei uke.

Brystbetennelsen etterpå var også fæl, da ingen skjønte hva det var så jeg ble gående med den i over en mnd mens jeg prøvde å massere og pumpe ut det jeg trodde var en tett melkegang. På slutten (før brystet ble operert) var det så mye verk i at jeg trodde brystet skulle eksplodere ... så vondt har jeg aldri hatt før (fødsel inkludert). På slutten var jeg så sliten at smertene sikkert ble forsterket av det, under fødselen var jeg så opplagt at smertene ikke virket så uoverkommelige. Under fødselen visste jeg også at det snart gikk over og at det kom noe godt utav smertene ... med brystbetennelsen var det bare så utrolig vondt, melka gikk til H&%¤& og jeg ble forferdelig sliten og lei meg. Så jeg tror omstendighetene rundt smertene har myyye å si for opplevelsen av dem.

Skrevet

Dei første dagane med amming. Såre brystvorter og ei livmor som trakk seg sammen samtidig med ingen smertelindring etter ks. AU au AU. (Eg hadde epidural og så ks med full narkose, så sjølve fødselen var ikkje så vond her i gården).

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ja!

Angstanfall

Bekkenløsning

Etterrier

Og faktisk en del andre ting også

Skal sies at jeg har veldig svake rier, så har sluppet billig unna under fødslene!:-)

Skrevet

Nei, hadde en hard fødsel, men også opplevd å knuse kneskålen og ryke alt av muskler i knee

også knekke ryggen på to steder...

å føde er faktisk likevel vondere.......og likevel ønsker jeg meg mange mange barn..*hehe*

Skrevet

Gallesteinsanfall var nok vondere...

Skrevet

Ja..

3. gradsforbrenning på benet og sårstell/operasjon av dette.

Skrevet

Ja! Jeg brant meg på ei lyspære forrige helg! Det høres kanskje ikke så fælt ut, men jeg holdt på å svime av. Må ha vært 200 grader... Det var når jeg var inne å så etter snuppa når hun hadde sovnet, så jeg kunne verken hyle eller noen ting, så måtte svelge smerten.... Damn, det svei.... Hadde ikke så vond fødsel da, men...

Skrevet

Nei, men å ta biopsi av en svulst jeg hadde + å ha blødnende magesår i et halvt år kommer ganske tett opptil;o/

Skrevet

da jeg trodde jeg hadde mistet lillebroren min... fysisk og psykisk smerte... det gikk heldigvis bra:o)

Skrevet

rotbetennelse i en tann og betennelse på øyet kommer tett opp til. Min første fødsel kan nok ingenting slå, den var jææææææææææævelig men den andre stiller på lik linje med de betennelsene

Skrevet

Gjør angstanfall vondt?

(Jeg mener ikke å betvile det du sier, altså, jeg har bare aldri opplevd det. Føles det som en fysisk smerte?)

Skrevet

Ja.....dagen etter ks når sykepleiereren skal dra ut drenet under ks-såret og det viser seg at det er sydd fast innvendig. Det fulgte med en 15 cm lang "kjøttslintre" ut.........det var helt grusomt vondt.....Men det verste var at hun tydeligvis ikke trodde meg når jeg skreik og sa at det var sinnsykt vondt.....Beklaget og var veldig lei seg etterpå, når hun så hva som faktisk fulgte med drenet.....revet løs innvendig i min kropp.........blir kvalm bare jeg tenker på det....

Skrevet

Ja, jeg ble holdt fast og voldtatt i endetarmen på en one-night stand jeg hadde da jeg var 18 år. Verste smerten jeg har opplevd i hele mitt liv.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Psykisk smerte kan jo også gjøre vondt!

Fysisk så har jeg kjent at det låser seg inni meg slik at jeg ikke får puste...har ikke fått en kniv stukket inni meg, men antar at det kan kjennes litt sånn ut. Men det er det psykiske med de anfalla som er værst for meg.

Skrevet

Har migrene, og har vært igjennom flere smertefulle operasjoner, men ingenting kan sammenlignes med fødselen! Tror mange glemmer hvor vondt det faktisk er pga at det kommer noe positivt ut av det, og man er jo veldig innstillt på å ha det vondt nå man skal føde.

Dette blir litt søkt, men hadde jeg måttet velge mellom fødselssmerter uten at det kom en baby, og å bli operert uten noen som helst form for bedøvelse, så vet jeg neimen ikke hva jeg hadde valgt..

Skrevet

Ja, å trekke en betent visdomstann. Au!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...