Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Ble mye syteinnlegg her inne nå...men jeg føler at det er bare her jeg kan syte uten at noen skal synes at det er dumt. Men jeg har altså en svigerinne som passer sønnen min ca. 5 timer i uken. Og jeg betaler henne riktignok bare 500 kr, for det er det jeg har råd til. Uansett....i begynnelsen gikk det så utrolig greit. Men nå...nå merke jeg at jeg begynner å bli litt sliten. 2 dager i uken er jeg på skolen fra 09.00-18.10. Så tar jeg tog 18.30 og er hjemme 19.20. Jeg har ikke undervisning, før kl. 4 på ettermidag, men jeg og noen i klassen bruker all fritiden på å lese så mye vi kan før eksamen nå før jul. Og det som har gjort meg litt sliten i det siste, er at de to dagene jeg kommer hjem, så er leiligheten helt bomba. Oppvask over hele kjøkkenet, rot og leker alle steder. Jeg rydder alltid dagen før, slik at det skal bli ryddig når svigerinna mi og sønnen min kommer hjem. Og på torsdag, kom jeg for sent ca. 30 min. for toget var forsinka og det fikk svigerinna mi beskjed om. Kom ikke hjem før godt over 8-tiden. Svigerinna mi fikk dårlig tid, så hun dro med engang jeg kom inn døra. Og da jeg fikk et oveblikk over leiligheten, bare sank skuldrene min sammen. Oppvask over hele kjøkkenet, guttungen høy på sukker (for dem hadde spist pannekake med sukker, selv om hun vet at han ikke skal ha sukker så sent), og leker over hele gulvet. Etter mye styr med gutten fikk jeg han endelig i senga, mens jeg selv begynte å rydde. Og for første gang sto jeg og gråt mens jeg tok oppvasken. Jeg brukte nesten 1 time på å få rydda og vaske alt, for jeg får ikke roen i meg før det er ryddig hjemme hos meg. Og siden jeg hadde vært oppe siden kl. 6 den morgen, gikk jeg rett og la meg da jeg var ferdig, for jeg var helt gåen. Nå grue jeg meg til neste uke...
FrøkenSprøken Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Forstår godt at du er sliten, men kanskje må man bare regne med at de blir litt rot når noen som ikke er vant med barn skal leke mamma en hel dag. Husker selv fra før jeg fikk barn at det var vanskelig å få ryddet mens barna var våkne. Det synes jeg forsåvidt nå også det. Rydder best når han sover. Men kan ikke mannen din rydde de to dagene du går på skole da? Hvor gammel er sønnen din? Hvor lenge skal du studere? Hva med å ta deg en pause etter jul? *trøsteklem*
Gjest marie-s Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Send de ut den ene dagen, prøv å spar nok penger til at hun kan ta med sønnen din ut å spise en dag. Jeg går ut i fra at hun henter han i barnehagen også passer han etterpå? Kommer de da hjem til barne-tv blir det ikke så mye rot.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Hei studentmamma. Nå er det jo lenge siden jeg har skrevet innlegget, men har ikke hatt mulighet til å komme inn på nett før idag. Nå er det slik at jeg er ikke gift, har hverken samboer eller kjæreste. Jeg er alenemor til en gutt på 3 år. Svigerinna mi passer sønnen min 2,5 timer 2 dager i uken. I løpet av de 2,5 timene, så kan jeg ikke tro at hun klare å rote til så mye. Hun pleier å hente gutten såpass sent i bhg de to dagene, at han er som regel trøtt og sliten etter en hel dag i bhg, så det er ikke mye fart i han på kvelden. HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Marie-s: hun henter han ca. 16.30-16.45 mandager og torsdager. så drar de hjem til meg, som er 5 min. unna og spiser middag som jeg har laget kvelden før. De to dagene hun passer han, får han ikke se barne-tv, for hun skal se hotell cesær. Hun har selv fortalt dette her.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 så gi beskjed om at det er greit å holde et mindre rotetet nivå så ikke du må slite deg ut når du kommer hjem. bare du som kan sette grensene... og ordne opp i det desverre .. ikke alltid lett å stå opp for seg selv. men når jeg har barnevakt av venniner, har jeg alltid kommet hjem til et hus som er like ryddig som når jeg dro.. og tror også det kan være greit å senke kravene til seg selv som alenemor noen dager flyter det her, men det er alltid rent
Ella28 Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Vet du,hvis jeg hadde betalt for barnevakt,ville jeg krevd at det ble gjort skikkelig også! Det betyr at barnet settes først,selvsagt skal han se barnetv!!! Og at han blir aktivisert,og at hun kan rydde opp etter aktivitetene etter dem,og etter maten. Hun slipper jo tilogmed å LAGE maten,det er da fryktelig letttjente penger synes jeg. At hun tør å la det se sånn ut når hun tar seg betalt! Jeg ville krevd mer av henne jeg,på en hyggelig måte selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Nå er det sånn at jeg er skikkelig avhengig av henne til å hente sønnen min og passe han mens jeg er på skolen. Og jeg har sagt ifra på en pen måte at det hadde vært fint om hun kunne holde det litte grann ryddig, slik at det ikke ser helt bomba ut når jeg kommer hjem. For de timene jeg har tenkt å slappe av etter at jeg har lagt sønnen min, bruker jeg til å rydde og vaske. Og det er slik at jeg kan ikke sitte ned og slappe av når det ser ut som kjøkkenet mitt har spydd bestikk, tallerken etc. Men det jeg er redd for, er at hvis jeg går hardere innpå det med å kreve at det skal helst være litt mer ryddig hjemme hos meg, så vil hun slutte å sitte barnevakt. Jeg er dessverre altfor avhengig av henne. Men takk til dere alle som kom med råd og slik. Gla ingen ga meg sterk kritikk for dette, for jeg føler at jeg kan bli tryggere på å komme inn her og klage innimellom
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Ella28. Når du har barnevakt og forventer at de skal rydde også, betaler du bare mellom 20-25 kr i timen til de da? Det er vel det HI gjør. Til HI. Du får bare fortsette å spørre henne om det går ann å rote mindre. Kanskje det nytter etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 ja, jeg får bare mase. Men forhåpenligvis så trenger jeg ikke noe barnevakt til neste år, for da skal jeg ta opp 2 nye fag som forhåpenligvis er mye tidligere på dagen.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Hvis hun får 100kr timen, så synes jeg hun skal rydde opp. Iallefall ikke overlate det til deg som er helt utslitt når du kommer hjem. Jeg synes det høres mye ut med 100kr timen, men nå har ikke jeg barnevakt enda. Greit at det blir litt rot når man passer barn, men man rydder ihvertfall det man kan. Av og til får man ikke tid til rydding, men at det er bomba er jo rett og slett uholdbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå