Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om de som gir tillegg egentlig har bestemt seg for det på forhånd?

jeg har aldri opplevd problemer med amming, men har heller aldri tenkt tanken at jeg ikke skal amme barna mine... ligger det mye i hodet dette her kanskje?

mine gutter fortjener det beste av det beste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint for deg, men hvorfor skriver du egentlig dette? Hva vil du med det? Sånn helt ærlig, hvorfor skrev du dette innlegget? Kun for å starte en debatt? Håper INGEN gidder å vere med på den diskusjonen enda en gang.

Skrevet

Herregud, idiotanonym! Jeg fullammer, men har full forståelse for de som ikke gjør det. Noen får det rett og slett ikke til, noen produserer/får ikke melk i det hele tatt. Også har du andre som ikke vil rett og slett. Ingen grunn til av deg å komme med slike latterlige og dømmende utsagn forde!

Get a life!!

Skrevet

Helt enig! Idiotanonym!!!

Skrevet

Det verste av alt er at jeg tror Hovedinnlegger tror på det hun sier...

Jeg har alltid trodd at jeg skulle få til ammingen og det vet jeg mange med meg har gjort. Det er like mange som blir overrasket over hvor mange problemer man kan møte på.

Jeg mistet mange liter blod under fødselen og brukte veldig lang tid på å få igang melkeproduksjonen (over 3 mnd..). Tror du mitt barn hadde overlevd uten tillegg?

Skrevet

Oi, helt seriøst skrev jeg ikke dette for å være ekkel, men folk er visst så hårsåre, utrolig.

Men, jeg vet mange bestemmer seg for at de ikke vil amme... ., eller gir opp for lett.

Da mener jeg ikke de som virkelig sliter bla bla bla

Skrevet

Tror dette varierer mye fra person til person. Ikke alle trives med å amme og da er det kanskje riktig av dem å gi mme. Kjenner flere som ammer pliktoppfyllende i starten men slutter fordi de ikke ønsker det mer.

Selv har jeg to barn. Og jeg er en av dem som SKAL amme.. Skulle ønske jeg ikke tenkte slik for det hadde vært mye enklere.

Begge gangene har jeg pumpet, ammet, pumpet, ammet. Drukket ammete. nesespray osv. og det har tatt ca 2 mnd før jeg har hatt nok.

Og jeg MÅ gi mme når jeg ikke har nok. Noe jeg absolutt egentlig ikke har lyst til. Prøver å begrense det slik at de ikke har skulle bli mett av det, men kan jo ikke sulte barna mine heller..

Så jeg har vært en av de som ikke har hatt noe valg.. men likevell. Jeg er så heldig at jeg i dag kan si at jeg fullammer.. Pjokken er 3 mnd og har gjordt det i en mnd..

Men noen mødre må gi seg og da er det jo bra at vi har mme slik at de ihvertfall får det nest beste.

Skrevet

Det er nettopp,det...Vi har tilgang til mme, hvis vi ikke hadde hatt det ville alle fortsatt og amme og 97% ville fått det til ifølge ammehjelpens sider. Ergo er det mange som gir opp for lett...

Skrevet

oO(mine gutter fortjener det beste av det beste :) )Oo

Jaha, så vi som ikke ammer gir ikke det til våre barn? Skal fortelle deg en ting, mange sliter veldig med å amme p.g.a mange ting, og det er sikkert noen som bestemmer seg for å ikke amme også, hva så? De gir det beste av det beste til barna sine om de vil amme eller ikke! Har de barna som ikke er blitt ammet så mye verre enn de som ammer?? Javel så får de to eller tre forkjølelser mer enn ammebarn, men det er jammen meg verdt det uansett enn det slitet med å få til ammingen når man ikke får det til!!!!

Selvfølgelig er folk hårsåre til slike kommentarer! Vær heller forsiktig om hva du skriver, og du ville tyldigvis starte en diskusjon siden du er anonym!

Me eller mme, babyene får det beste uansett så lenge det gis med kjærlighet. Ingen nest beste her nei du takk! Kjærlighet er bedre enn ett litt bedre immunforsvar!

Skrevet

Jeg er enig med deg.. Og er temmelig "ammegal" selv. (det er meg over her som ikke fullammer før etter to mnd)

Men de som ikke trives med dette. Har masse melk, men syns bare det er mas med dette...

For dem tror jeg det er riktig å slutte.. Kanskje de ikke får den beste melka, men de for kanskje mer fornøyde mødre og da fungerer bedre på andre måter.

Jeg har aldri forstått at noen syns det er enklere med mme. Men tror det er viktig at vi alle tar våre valg.. Så derfor.. noen har det best med det nest beste.. :-)

Skrevet

TheaEmilietuppa e heilt enige med deg eg ;) Måtte bare sei d liksom hehe. :)

Skrevet

Jeg mener den anonyme har et par poenger her:

Det finnes nemlig de som har bestemt seg for å gi tillegg på forhånd. Jeg kjenner flere.

Og jeg vet om flere som har vært så stresset mht til ammingen at alt har gått i lås, til tross for at det ikke er noe i veien verken med mor, barn eller pupper. Og det er de som er så hysteriske redde for hengepupper at de ikke vil amme. Dette er ting som "sitter i hodet", er det ikke?

Og ja, det må da være lov å si at morsmelk er det beste. Det er jo det.

Jeg forstår ikke det anonym skriver som et sleivspark til de som har slitt, grått og blødd og knasket antibiotika, skjulvet av betennelse og drasset rundt med ullinnlegg under festkjolen, pumpet så puppen blir blå og vond - og likevel måttet kaste inn håndkleet.

Jeg kan heller ikke se at hun mener dere som ikke har fått det til er dårlige mødre.

Jeg velger å forstå innlegget slik at lille anonym er mektig stolt og glad over å ha fått til dette. Og tenk at det gikk så lett? Gratulerer Anonym, du har gjort en god jobb.

Skrevet

Syns alle bør prøve og få det til. Morsmelken er jo tross alt best, og "skreddersydd" ditt barn. Jeg sleit me brystbetennelse og hadde veldi lyst til og slutte. Men ble pressa til og prøve litt til, litt til og litt til.. angrer jo ikke i dag.

Men om det ikke funker så er mme en god erstatning alikevel :)

Skrevet

men dersom nåken bestemme seg før ungen er født at dei ikkje vil amma, ka så? fader for ett amme press det er her. Det er vell opp til kvar enkel om dei vil amma elle ikkje? babyen får det jo ikkje nåke bra dersom mor ikkje like å amma, hennas misstrivsel smitte jo over til babyen. Kanskje det å gi flaske melk da er best for både mor og barn?

Det skal vell vara kjekt og gi babyen din mat og ikkje stress?

Skrevet

Jeg oppdager nye tabuer hver dag. Dere får ha meg unnskyldt. Jeg er nok ikke helt sosialisert.

God natt jenter!

Skrevet

Bra sagt theaemilietuppa!!!

I mange tilfeller kan faktisk mme være bedre enn mm. Det er desverre ikke alltid den er like næringsrik som mme, med mme VET man med sikkerhet at barnet får i seg mange viktige næringstoffer! Og rart md det, mange får faktisk blidere og mer fornøyde barn etter de begynner med f.ex mme. hmmm..... Hvorfor det tro? Men selvfølgelig, antistoffene er ikke der!

Jeg var overhappy da jeg så jeg hadde melk under sv.skapet!!! ble såå glad, desverre gikk det ikke like bra i praksis. Fullammet i 4 uker, deretter kun på morningen til hun var 8 uker. Før jeg tok beslutningen om å slutte å amme, leste jeg opp og ned i bøker om amming og mme, og jeg skal love deg jeg hadde dårlig samvittighet! Følt meg skikkelig egoisisk, men samtdig så visste jeg at hvis jeg begynte med mme, så ville jeg få bedre livskvalitet og trivdes mer i mammarollen, så da jeg bestemte meg, var det som 10 kg forsvant fra skuldrene mine!

Jeg fikk en helt ny hverdag, slappet såå mye mer av, og nøt tiden på en helt annen måte, noe jeg er ganske sikker på merkes av et lite spedbarn! Jenta mi er i hvertfall veldig blid og fornøyd, hun har sovet hver natt siden hun var 8 uker, og nå nærmer hun seg 7 mnd, og hun har ikke vært syk en eneste gang!

Vær fornøyd med at dere får til ammingen, men ikke døm eller kritiser andre for de valgene de tar! Det kan såre mange! Og slike kommentarer som at de fortjener det beste av det beste?! Skal dere "tråkke" på oss som velger mme og få oss til å føle oss dårlige, og tro at vi velger second best.... Nei takk.

Skrevet

Vet dere hva?? Jeg bryr meg INGENTING om hva dere mener om saken. Ærlig talt hvor patetiske dere er, får vel være opp til hver enkelt hva de vil.

Er faktisk viktigere ting her i livet enn morsmelk.Som å lære barnet EMPATI for andre når det vokser til...

Skrevet

Og forresten; en annen fordel; pappa`n kan gi flaske og være mye mer på banen og. (Uten at det var poenget mitt for å begynne...) Men glemte å skrive det i innlegget tidligere.

Skrevet

Har aldri opplevd ammepress jeg........bare hørt snakk om det her inne.

Skrevet

Ikke for å diskutere hva som er best av mm og mme, men argumentet ditt jentejente80 er noe av det teiteste jeg hører...

Et barn trenger MYE mer enn mat, og amming er kun en del av omsorgen et barn trenger... Så de som tror at fedrene ikke kan være like mye på banen fra de er spebarn hvis mor ammer har missforstått mye.

Dette kommer an på hvilken type far det er og ikke hvordan barnet mates.

Skrevet

oO(Jeg velger å forstå innlegget slik at lille anonym er mektig stolt og glad over å ha fått til dette. Og tenk at det gikk så lett? Gratulerer Anonym, du har gjort en god jobb.)Oo

VEL, jeg er faktisk veldig stolt av å gi MME!!!! Veldig stolt av at jeg tok det riktige valget å slutte å amme!!! Så det så :)

Skrevet

Til anonym 20:49 hvis du leser innlegget mitt over litt mer nøye, så skjønner du at poenget mitt nettopp går på det at barnet trenger MYE mer enn mat,enten det er slik eller slik. (om de får mm eller mme)

Jeg tror overhodet ikke at fedrene ikke kan være likemye på banen selv om mor ammer, de kan kanskje være mer, om mor er sliten og trenger hvile etc.... Så er helt helt enig med deg! Så beklager om jeg fremlå det feil

Men jeg mente at far kan være mer på banen i forhold til mat situasjoner, han kan f.ex være hjemme en hel dag med henne uten at jeg trenger å være der for å amme. ( tenker ikke på de som gir mm på flaske nå) Var det jeg mente. Det kan man ikke si så mye på. Var ikke ute etter å starte noe mer krangling eller å tråkke på noen tær når jeg sa det. Håper du skjønner poenget mitt!

Skrevet

Uff var kanskje litt streng i skrivemåten min jeg også, men kjenner faktisk de som har sluttet med akuratt den argumentasjonen.. og det er vel det jeg ikke forstår..

Tror mange fedre føler seg litt tilsidesatt når det kommer en baby i hus og bruker det med amming som et argument, men hvis man tenker litt over alt som skal gjøres så stemmer det nok ikke..

Jeg har selv strevd med å kunne amme, men for min del klarte jeg det med hjelp fra far. Hvis han ikke kunne stillt opp så mye som han gjorde hadde jeg nok ikke ammet, men gitt flaske..

Så mens jeg konsentrerte meg om amming tok han det meste annet. (ellers hadde jeg ikke hatt noe tid til meg selv og det må man også ha selv om man er mor).

Hilsen anonym 20:49

Skrevet

Hi hi! Godt å høre, supert med fedre som stiller opp uansett om det er på den ene eller de andre måten :) Vi er heldige!

Men huff, er så dumt når det blir slike diskusjoner syns jeg, vi har fått verdens beste gave, og de fleste oppegående foreldre ønsker selvfølgelig det beste for barna sine! Men vi er forskjellige, og det må aksepteres og respekteres! Vi er mødre, og bør unngå å diskutere og kverule om "småting" vi har vel viktigere ting å bruke energien vår på enn å diskutere om vi gir melk sånn eller sånn! Vi sørger for at barna våre vokser opp, og det er etter min mening DET BESTE AV DET BESTE! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...