MartinFelipe07 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Gutten min er snart 8 måneder og tisser hver gang jeg setter han på potten Er så utrolig stolt jeg da Måtte bare få skryte litt
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 artig da;) Men sånn helt ærlig så skjønner jeg virkelig ikke poenget med å begynne med potte på en på 8 mnd.. men men
MartinFelipe07 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 Er nok bare for at han skal venne seg litt til tanken på at han må på do etterhvert, Men er vel mest for morros skyld Han sitter å råsmiler når vi setter han der
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 hehe;) Sikkert nydelig der han sitter tenker jeg Får vel kanskje tenke på å kjøpe en potte snart jeg å da.. har ikke vært i mine tanker engang! (9,5 mnd)..
MartinFelipe07 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2007 hehe ¨ Fikk den i gave vi da. Og en dag satt vi gutten vår der og han tisset med eneste gang. Har sutte han dermaaange ganger og tisser hver gang. Litt artig å se det
Labbetøs Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Så koselig. De små har ikke kontropp på blæra før de er 1,5 år eller mer sies de som kan dette, så pottetrening er alikavell ikke vits i. De kan ikke lære seg å kontrollere blæra før det. Men når de sitter på potta sitter de på en måte som gjør at de slapper av automatisk i de musklene, og da tisser de dersom de har noe i blæra. :-) Når det er sagt så er jeg en av de som syns det er positivt å bruke potta tidlig. 8 mnd går bra, men før ville jeg ikke gjordt pga belastning på sener og ledd. De sitter jo på at "hull", så det belaster mye mer enn å sitte vanlig. Årsaken til at jeg syns potte tidlig er lurt ligger i det psykiske. Man venner babyen til at potte er bra, og roser dem når de er flinke og sitter dær. Gode vaner kan man ikke få for tidlig. Det fins så alt for mange toåringer som har potteskrekk. Man garanterer ikke noe med å bruke potte tidlig, men jeg tror det er mye færre av de som nekter potte dersom de har blitt vant med den tidligere. Vi bruker potta bare av og til, men nok til å venne henne på den. Snuppa er 9,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Vi begynte med potte da han var 7 mnd. Ikke fordi han skulle lære seg gå på do når han måtte, men rett og slett fordi han ikke skulle få potteskrekk. Vet om mangen som begynte for sent, og sliter med pottetrening, da barnet har potteskrekk i en alder av 1 1/2 - 2 år.. Derfor sitter vennen vår på potte når vi har tid og rekker før det går i bleia:)
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Helt enig med anonym. Dessuten lærer de seg å sitte på potta fog bli vant til den ør de lærer å reise seg opp og gå fra den:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå