Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 jeg har begynt å gi gutten min yoghurt, han er 7 mnd..., men så kom jeg til å tenke litt... ehh, melk skal man vel vente med?
mammasgo`jente Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Min lege og min hs har sagt at det er greit med yoghurt og andre syrnede melkeprodukter. Det finnes jo yoghurt i glass til babyer fra 6 mnd. Jenta mi på 7 mnd har også fått smake litt på yoghurt, og synes det er veldig godt! Hvilken yoghurt gir du? Lurer på hvilken yoghurt som er best å gi, med tanke på sukker. Den babyyoghurten synes hun er pyton!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 godt å høre. jeg har gitt litago - bringebær, og banan. bringebær er favoritt:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 melk for tidlig kan gi små blødninger innvendig, er vel derfor man er anbefalt å ikke gi melk for tidlig. Tror syrnede melkeprod ikke anbefales før etter 10mnd. Den yoghurten som er i babyglassene for de yngste er vel laget på basis av mme, og ikke vanlig melk. Den beste yoghurten er naturell, den er uten tilsatt sukker, og så heller tilsette litt bær selv.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 ....ja også kan det hemme jernopptaket, glemte det;-)
tine1977 Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Ja blødninger innvendig? Den har jeg aldri hørt, høres merkelig ut. Det eneste jeg har fått beskjed om er at de skal vente med kumelk-produkter til de er 10 mnd, pga fremkalling av allergier. Jeg begynte med både yougurt og vanlig melk når hun var 10 mnd. Men ja jeg har også gitt henne nestle banan med yogurt glass siden hun var 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 ja blødninger innvendig. Dette står blant annet på babyverden.no: "Så lenge det er naturlig å amme, er det naturlig at erstatninger består av morsmelkerstatning, inntil avvenning ved 9 til 12-månedersalderen. Nyere undersøkelser tyder på at tidlig bruk av kumelk kan gi små blødninger i mage og tarm og kan føre til tap av jern. Graden av blødninger er større jo tidligere barna starter med kumelk. Det er bedre å bruke morsmelkerstatning enn helmelk. Kumelk kan ikke bare føre til småblødninger, men også til et for stort inntak av proteiner og salt i første levehalvår."
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Også hørt 10 mnd. Tror de yoghurtene for babyer på glass er litt annerledes, tror de er varmebehandlet på en spesiell måte eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå