Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette og kan fortelle litt hve vi må passe på og som kan være lurt å tenke på?

Må de forresten ha noe vaksine?

Vi reiser til Teneriffe på tirsdag, så fint å høre litt erfaringer:)

Blir veldig takknemmlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, jeg reiste til syden da knotten var 4 mnd, og det gikk helt supert! Flyreisen gikk over all forventning! Jeg ga nesespray (for baby selvsagt) før flyet letta. Han ville ikke ha mat, men brukte smokken intensivt (hehe), slik at han unngikk evnt dotter i øra.

Ellers har jeg en SUPER liste over tips du bør ha med på reisen. (se link).

Men du, jeg anskaffet meg et sånt E111 kort fra NAV. HVIS det skulle skje noe med trollet så har man forsikret seg noe rettigheter av no slag (uten at jeg egentlig har full oversikt over det. Men du bare går inn på NAV og skriver inn fødselsnr ++, så får du det i poseten om 1 uke eller no).

PLUSS at du MÅ ha pass.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9931448

Skrevet

Heisan! Kom akkurat fra Tenerife selv med vår baby på 10 mnd. Vi var der i 2 uker og det gikk kjempebra! Mye varmere der enn jeg hadde trodd da!

Solkrem med høy faktor, vi brukte 50. Men han var jo mest i skyggen. Parasoll til vogna er veldig lurt! Blir ofte for varmt å legge pledd foran åpningen.

Solhatt, gjerne 2 for bytte.

Ang. bleier... Fant INGEN bleier der vi likte. Hadde med bleier for ca en halv uke og så måtte vi kjøpe. Størrelsene var merkelige og fant ingen som passet helt, enten alt for store eller hakket for små. Billig er det heller ikke. Er jo mulig det er lettere med en på 2 mnd men jeg vil anbefale å ta med bleier for hele oppholdet. Våtservietter for tur ville jeg også tatt med .Måtte kjøpe der og alle stinket sterk parfyme... Ikke bra for små stumper.

Om du ammer er jo det kjempelettvint, om du bruker mme råder jeg deg til å ta med det også. Var ikke så lett å vite hva en skulle kjøpe og siden jeg ikke kan spansk forsto jeg jo heller ikke hva det sto. Skjønte jo at det var mme, men er litt ekkelt når en ikke vet hva det inneholder. Et eksempel er da vi skulle kjøpe grøt og vi fant ut etterpå at grøten inneholdt honning... Er jo ikke anbefalt å gi honning til barn under et år i Norge men det er tydeligvis ikke slik i Spania.

Du trenger ingen vaksiner.

Ta med litt medisiner. Paracet i stikkpilleform om babyen din skulle få høy feber. Ta og så med febertermometer så slipper dere evt løpe ut å kjøpe.

Er litt "kjølig" tidlig på morgenen så da er greit med en liten tynn jakke og bukse- ellers var kortermede bodyer det vi brukte på ham hele tiden.

Så får dere sjekke bagasjen nøye når dere får den. Både vogna og reisesenga vår ble skadet og vi krever nå erstaning. Fikk bekreftelse på flyplassen på skadene. Det må en ha.

Ellers så var Tenerife veldig barnevennlig med ramper overalt. Lett å ta seg frem med vogn. Stellebord ute på restauranter er ikke lett å finne men er jo ganske enkelt å skifte bleier i vogna. Ha med engangs stelleunderlag! De er kjempefine!

God tur!!!!

Skrevet

har svart deg på reisedebatten.

Men en kommentar til E111: Det sikrer deg rettigheter til landets helsevesen på lik linje med landets innbyggere, men reiser du med baby vil jeg si at du MÅ ha reiseforsikring. Babyen går på din hvis du har helårs. E111 dekker heller ikke tidligere eller senere hjemreise hvis det skulle bli nødvendig, utgifter til forlenget opphold etc. Men for all del, greit å ha kortet, men må altså ha reiseforsikring i tillegg:-) mener jeg:-)

Jeg ble selv syk engang i syden, og ble kjørt i ambulanse rett til et privat sykehus. Kjørte forbi bysykehuset, og glad jeg ikke kom dit for å si det sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...