Piipii Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Noen som har erfaring med dette og kan fortelle litt hve vi må passe på og som kan være lurt å tenke på? Må de forresten ha noe vaksine? Vi reiser til Teneriffe på tirsdag, så fint å høre litt erfaringer:) Blir veldig takknemmlig for svar:)
Stor_smil Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Det kommer til å gå smertefritt ;-) Er superenkelt å reise med så små barn,... har du forhørt deg med flyselskapet om dere kan sitte helt fremme på flyet. Da får dere også muligens låne en seng,som hun lan ligge i (feste i veggen helt fremme) Eventuelt kan dere ta med softbag, dersom dere bruker det. Om du ammer, så er det jo ikke noe å tenke på i forhold til mat/flakse o.l. Ha med kun det nødvendigste på flyet, så er det mindre å drasse på. De trenger ikke vaksine, men det kan være lurt å kjøpe en sånn "antibac" til hendene, slik at du kan "vaske" deg på hendene selvom det ikke er er toalett/vask i nærheten. Ha med litt varme klær til kveldene.. blir sikkert ikke kjøligere enn 15-16 grader ?!? ellers kan det kanskje være lurt med en liten paraly du kan feste til vognen, som skjermer for solen Regner med dere har spurt om barneseng på hoteller?? Nyt ferien, og ta ting som det kommer God tur :)
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Synes du er mega tøff jeg. Reiste til svigers med min på to mnd forrige helg. De bor i Sverige og vi kjørte bil. Han sov hele veien dit, og hele turen tilbake! Gikk kjempebra! God tur.
sæsti & sebbe Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Vi reiste til Spania da han var 2 mnd gammel og det gikk strålende:-) Når det ikke er lengre flyturer pleier man ikke å få sånne egne senger, det er på store fly som går til USA og lignende det. Men han sov hele turen på fanget til pappa'n og jeg ammet både på vei opp og på vei ned. Smokken er nok god å ha med, om han tar den altså! Han sov mye i vogna der nede, for han var sliten når han var i så mye luft og det skjedde så mye. Vi badet han i balje ute på verandaen en eller 2 ganger om dagen, for han ble ganske klam.. Det syns han var helt topp:) God tur og kos dere masse!!!
LINDA*** Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 svarte deg på småtroll også, men limer inn det jeg skrev der;) tja, jeg reiste til syden da knotten var 4 mnd, og det gikk helt supert! Flyreisen gikk over all forventning! Jeg ga nesespray (for baby selvsagt) før flyet letta. Han ville ikke ha mat, men brukte smokken intensivt (hehe), slik at han unngikk evnt dotter i øra. Ellers har jeg en SUPER liste over tips du bør ha med på reisen. (se link). Men du, jeg anskaffet meg et sånt E111 kort fra NAV. HVIS det skulle skje noe med trollet så har man forsikret seg noe rettigheter av no slag (uten at jeg egentlig har full oversikt over det. Men du bare går inn på NAV og skriver inn fødselsnr ++, så får du det i poseten om 1 uke eller no). PLUSS at du MÅ ha pass. http://www.dinbaby.com/forum/thread/9931448
hit og dit Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Me fauk fra Ungarn til Norge då Tuva var ti dagar og tilbake då Tuva var to månadar. Begge flyturane gjekk som ein draum. Eg forsøkte å amme på alle opp og nedturane, men det var ikkje kvar gang ho ville ha. Ho fekk ikkje "dottar" i øyrene. Kva ein trenger til Teneriffe aner eg ikkje. God tur =)
Piipii Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2007 Supert tusen takk folkens:) Ble litt mindre bekymret nå, hehe:) Vi skla ha med datteren vår på 2,5 år også, så er vel egentlig mere stressmed henne,hehe:) Masse fine råd og tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå