Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 tar vitaminbjørner, folattabletter 0,4g tror jeg, og omega 3 kapsler. men så leser jeg lenger nede at dette blir mer enn anbefalt dose folat per dag. hva sier dere om dette? vil ikke ta for mye vitaminer hvis jeg blir/er blitt gravid, om dette kan skade fosteret.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 hei det står på folat pakken at man ikke skal overstige max dosen på 400mg. så jeg ville heller ha tatt vitaminer som er for oss prøvere/gravide. du får kjøpt det på apoteket. man skal også passe på hvilke vitaminer det er man tar når man i tilleg tar tran/omega3.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 oki. takk. får kutte ut vitaminbjørnene da. men tror du det er for mye å ta en folattablet og 2 omega 3 kapsler? kan jo event bare kjøpe en sånn pakke med gravid tabletter og bare ta de. takk for svar håper på liten spire i magen nå, hihi
ticalinda Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Du kan ikke ta overdose folat, du tisser ut overskuddet. I mange land anbefaler de høyere doser (både 0,6 og 0,8) enn i Norge. Selv har jeg tatt folat, vitamintilskudd og selolje, og nå er jeg ihvertfall gravid! Lykke til!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 d tror jeg trygt du kan gjøre:) men d kan være lurt å kjøpe en sånn færdipakke ja:) så slepper du å tenke på det:) lykke til
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tok multivit + folattabl og da ble det egentlig for mye folat, men damen på apoteket sa at det ikke gjorde noe pga av det var vannløselig eller noe (husker ikke helt). Jeg byttet likevel til gravid-tablettene når jeg var tom for de andre, bare for å være på den sikre siden liksom. Er forresten kommet noen omega 3 kapsler nå som smaker jordbær... mmm.. kjempegode!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322332 står godt forklart inne på denne siden hvor mye kroppen trenger:) men vil legge til at på pakka står d maxdøgndose 400mg
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 tusen takk for alle svar jenter. jeg får vel bytte til gravid tablettene når jeg er tom for vanlig folat, så slipper jeg å bekymre meg det. men trøster meg med at det er trygt uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå