Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 GJensidig ros og positiv tilbakemelding er utrolig viktig, berga vårt forhold i hvertfall..for det var langt ut å kjøre ei stund...
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Såklart. Det verste man kan gjøre er å ta partneren for gitt.
RundLurt? Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 ja seffe, ellers hadde vi vel ikke holdt i 10 år og tre barn!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Ja men det er kun fordi han maser var jeg flink nå var jeg flink nå? Bare fordi han rydder bordet en gang... Han rydder det vel en gang i mnd eller noe? Jeg får aldri skryt.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 ja vi roser hverandre men ikke nok.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Ja det gjør jeg og han også:-)
KaMa Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Roser? Nei, vi roser hverandre ikke. Hva er det dere roser dem for egentlig?
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Gir hverandre komplimenter. Det kan være alt fra en bemerkning som: "Så fin du er idag (gjerne naken ;-)) til "Så deilig at huset er nyvasket og ryddig" og "tusen takk for maten, det var herlig". Folk tar det for gitt at man står på, men det betyr ikke at det ikke er godt at noen anerkjenner det. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Herregud, ugla!! Kjenner jeg blir provosert når uinteligente personer som deg, skal komme å fortelle meg hva som er viktig!
Ikkelektuell Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Utsagnet stemmer da uavhengig av hvor mye eller lite intelligens HI kan skilte med.
KaMa Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Syns rosing høres patroniserende ut.. Tviler på jeg hadde satt pris på om samboeren min kom med kommentarer alá "så flink du har vært til ..." Finnes andre måter å vise at man setter pris på hverandre på. Og egentlig enig med anonym under her. Blir litt småkvalm av "godhjerta" råd om hvordan leve i forhold, hvor det eneste som blir sagt er selvsagtheter. De fleste som holder sammen har vel klart å finne sine måter å kommunisere på, som ikke nødvendigvis består av den samme oppskriften som andre har. ..og råd som blir gitt uten at de er etterspurt er egentlig bare påtrengende og irriterende.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Klart det gjør det, men var det først idag den "kloke" ugla kom på det da eller?...
Ikkelektuell Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 At det virker nedlatende å rose noen er dine ord. Som du sier så finnes det mange måter å kommunisere på - og mange måter å gi ros på. (Uansett hvordan man vender på det, så er det selvsagthetene som gir grobunn for de beste rådene. Når noe er blitt så selvsagt så er det gjerne fordi det er viktig. Klisjéer har blitt klisjéer for en grunn).
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. oktober 2007 #15 Skrevet 28. oktober 2007 Hehe... Patroniserende? Det er da andre måter å gi ros på enn småbarn- og hundemåten: "åå, så fliiiink"! ;-) Bare en kommentar om at man har lagt merke til noe en har gjort uten at den er rettet direkte til partneren, kan være nok. "Herlig å legge seg i rene sengeklær", for eksempel. :-) Selvfølgelig er det ikke alle som har behov for å verken uttrykke eller motta komplimente. For atter andre er det en selvfølge. Dem om det! Så lenge det funker, er det jo bare å fortsette med det, hva det enn er man gjør/ikke gjør.
ragna Skrevet 28. oktober 2007 #16 Skrevet 28. oktober 2007 roser partneren min? alà "åååå så flink" eller som i komplimenter? for det blir noe helt annet syns jeg. jeg gir han komplimenter for vel utført arbeid(f.eks vasket bilen) men ikke på en måte som gjør han mindreverdig i forhold til meg, jeg roser han heller på den måten at det føles bra ut å sette seg inn i en nyvasket bil. hadde fått hakeslepp og blitt ille til mote om han hadde sagt "åååååå så flink du har vært som har tatt utav oppvaskmaskinen" må atter en gang si meg enig med KaMa. det som funker for noen funker nødvendigvis ikke alltid for noen andre. jeg er visst temmelig unormal fordi jeg sjelden (sjelden ja) sier at jeg elsker partneren min. men det rare er at han vet det likevel. finnes mange måter å vise en ting på.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er vel mer sann at jeg takker. Takk for at du har laget så nydelig middag til meg, takk for at du tok vesla så jeg fikk sove" osv. Hører så rart ut med ros, hehe. Litt sann klappe hunden på holdet og g den en godbit:p Jeg syns komplimenter er viktig da. Men ikke uten at man virkelig mener det. Jeg sier ikke til mannen min at han ser bra ut bare for å si det liksom. Da mister det jo helt innhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå