Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 I dag er jeg på dag 8 dpo. Har du noe formening om denne charten?? http://www.fertilityfriend.com/home/19e6b7 På forhånd takk hvis du gidder
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har tempet tilsammen i rundt 2 år, så jeg har vel erfart en del etterhvert ja. Ang tempen din så ser den bra ut til nå. Men man kan jo ikke vite noe enda. Det er vertfall ett bra tegn dersom den fortsetter å være så høy som den er nå. Men en ting du skal være oppmerksom på er at det kan snu snart. En dag kan den se veldig bra ut, neste dag ser den ikke lovende ut i det hele tatt. Jeg hatt temper som ser bra ut når jeg har vert gravid, men også temper som ser dårlige ut når jeg har vert gravid. det samme har det vert de gangene jeg ikke har vert gravid, så har det hendt den ser veldig lovende ut, men likevell så dukker tanta opp. Gi den noen dager til, så kan dte være du ser det bedre. Ellers, når er IKM?
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Tusen takk for svar=) Ja, altså, nå skal du høre; Har selv tempet med babycomp i 2 år. Men har først nå (for 1 mnd siden,ca) plottet tempene inn på FF. I juni "klikket" babycompen min, jeg fikk ikke til å måle eller lese av tidligere temper osv. Ble så forbannet at jeg slettet ALL data (og bc lagrer jo langt tilbake). Fikk fortsatt ikke til driten, så jeg reiste innom buena ventura (er så heldig at jeg bor i Sandnesområdet hvor kontoret ligger) og snakket med sjefen sjøl. Det viste seg at det var noe feil på min bc!! Det er nok kanskje derfor at vi ikke har blitt gravide, for vi har ikke truffet EL. Litt irriterende, men gidder ikke gå å tenke på det.. Men i hvertfall...det er derfor det har vært så vanskelig for meg å gjøre meg klok på tempene mine. Jeg vet at jeg har veldig lav basaltemperatur. Normalen før mens er ca 35.89. Jeg sier det veldig enkelt; før EL er den under 36, og etter EL er den over 36. MEN....etter 2 sa (begge for mindre enn 2 mnd siden) har ikke tempen vært til å kjenne igjen denne syklusen. Ellers har jeg før hatt veldig lenge sykler, så jeg har aldri visst når IKM har vært, men denne gangen VET jeg i hvertfall at jeg hadde EL den 20.okt. Og med relativt korte lutealfaser tipper jeg IKM til 1. eller kanskje 2. nov. Beklager langt innlegg, men det var deilig å få det ut, hehe =) Blir spennende å se i dagene som kommer )
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har høy basal temp. Før EL under 37, og etter EL over 37. Du må vertfall passe på å se etetr om lutealfasen din er over 10 dager, under 10 dager er det vanskelig å bli gravid da egget ikke får festet seg. Jeg er på dpo 10 i dag, IKM om 3 dager. Min ser veldig lovende ut, problemet er bare det at jeg vet vel egentlig at jeg ikke er gravid, vet jo at vi mest sannsynlig ikke klarer det med hjelp en gang. Men det får jo tankene mine til å rulle litt
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Off ja, vet det... Men som sagt så har jeg ikke kunnet tyde syklene skikkelig pga bc'en. Men nå skal jeg begynne å følge med på dette med lutealfase. Gir det noen sykler så jeg for se hvordan det ligger ann før jeg evnt oppsøker lege el noe. Har vært inne å lest "historien din", og vil bare si at det er selvølgelig ikke umulig at du nå er gravid. Jeg er av den typen som tenker at ingenting er umulig. En hører jo om mirakler hele tiden!! Kjenner ei voksen dame (personlig) som fikk beskjed om at de ikke kunne klare det på egenhånd. Derfor ble tvillinger født vha prøverør. Og litt over et år senere ble en velskapt gutt født. Dette klarte de helt selv!! Min teori; de sluttet å stresse og prøve. Forstår altså at det kan være ulike grunner til at det er vanskeligere for noen, men jeg lever alltid i troen til det motsatte er bevist!! Jeg har god tro når det gjelder både deg og meg! )
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg vet at ingenting er umulig, jeg har vist det selv. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid, i dag har jeg en liten jente. Klarte dte ikke selv da. Akupunktøren min fikk ned FSH verdien min, så da kunne pergo hjelpe meg, å det gjorde det. Nå har jeg begynnt å gå til akupunktur dama igjen, så jeg håper hun kan hjelpe meg slik at pergoen som jeg skal begynne på neste syklus funker. Skal også gå på crinone. SÅ jeg håper at jeg får oppleve det flere ganger, men det er langt i fra sikkert
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Det er det jeg mener... Så på siden din at du har en liten jente ja, din heldiggris!! Alt dette med FSH, pergo, crinone osv, har jeg lite eller ingen peiling på, men forstår jo at du har vært igjennom litt av hvert, desverre Ønsker deg masse, masse lykke til videre med prøvingen! Det blir noen spennende dager for oss frem mot IKM!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Ja, det tok meg 2 år før jeg fikk henne, at mye strev å tårer. Men det haldt på å gå galt under hele svangerskapet og fødselen. Hun var født dysperamatur. Hvis du har lyst så kan du gå inn på hjemmesiden min, der kan du lese litt om du vil: www.tryne-dagbok.piczo.com Jeg har vert innom en hel del: Skulle egentlig ha prøverør, men ble gravid før samtalen. Så det blir eventuellt prøverør nå også da, men jeg bli rnok ikke godkjennt pga hormonverdiene mine
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Off da! Høres ikke gøy ut, nei!! Jaaaa, har veldig lyst å se hjemmesiden din! Elsker slike ting ;o) Men søsteren min kom just på besøk, og jeg fikk streng beskjed om å legge fra meg dataen, buhu Så jeg får inn å se i kveld. Håper ikke at du trenger prøverør, men at den sitter nå! Var inne å så på charten din, og som du sa; så absolutt lovende ut! Fin søndag til deg! )
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Vi får snakkest senere da:) Må du ha ein fin kveld du også Det var kjekkt å prate med deg
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Hei igjen Tryne! Nå har jeg vært inne på hjemmesiden din og myst!! Gøy! =) Men selvfølgelig veldig trist å lese om alt det vonde du har vært gjennom! Og alt dette i en alder av kun - hva? - 21 år?? Gikk inn på den ruten som het "jenta mi si hjemmeside". Her lå det masse kjekke bilder av en flott familie! =) Er dette dere altså? Med bilder fra bryllup osv? Nydelig jente du har fått deg i såfall ;o) Kan jeg spørre deg om en ting?? Hva kommer nicket ditt av? Mener du tryne som i ansikt?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Takk skal du ha. Hva Tryne kommer av vet jeg ikke, det ble vell berre slik. Så det blir vel Tryne som i ansikt ja. Den hjemmesiden du så hva jenta mi ja, er veldig stolt av henne, pergojenten som jeg kaller henne:D Bryllupe som står øverst er av oss ja. Ellers har jeg trifasisk kurve i dag, man blir nervøs av slikt
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Hallo Nydelig bryllup, og nyyydelig jente!! ) Trifasisk ja?! Kan godt forstå at du er nervøs! Veldig lett å si, men du må jo virkelig prøve det du kan å ikke stresse... Var innom charten din å så, å forstår veldig godt om du øyner håp! Ser jo veldig lovende ut! Det gjør min også. I dag steg tempen fra 36.46 i går til 36.56 idag! Men om min kvalifiserer som trifasisk, vet jeg ikke. For etter EL var den jo ikke stabilt høy, men hoppet opp og ned.. Ikke vet jeg, men tempen er i hvertfall fortsatt veldig høy ) Hold meg/oss oppdatert i dagene fremover!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 jeg har skrevet et eget innlegg med oppdatering fra meg. Ellers får vi håpe at vi begge lykkes snafrt:D
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 Kan du tolke min temp? siste mens 22/09 hadde el 10-11 okt og begynte å tempe 15 okt 36,04 36,06 36,58 36,62 36,27 36,42 36,55 36,67 36,67 36,63 36,59 36,57 skulle fått mens 36,42 36,17 36,64 som du ser varierer det ganske mye hehe var med lege mandag,men negativ..kjennes ut som om den er like rundt hjørnet,men det har den vært nå leenge..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 31. oktober 2007 #16 Skrevet 31. oktober 2007 Nå har jeg ikke tempene rundt da du mener du egentlig hadde EL, men jeg tror ut i fra det som står her at du faktisk hadde EL den dagen hvor tempen var 36.06. Det vil si at hvis du har en lutealfase på dager så venter du egentlig ikke mensen før om 2 dager
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #17 Skrevet 31. oktober 2007 Åkej =) hmm SÅ det er fortsatt håp da azzo =) hehe vi hadde sex dagen før den var på 36.06
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 31. oktober 2007 #18 Skrevet 31. oktober 2007 hehe, jeg skulle skrive at hvis du har en lutealfase på 14 dager, så åhar du IKM om 2 dager
Gjest Skrevet 2. november 2007 #19 Skrevet 2. november 2007 Hei,har ikke fått tr enda... i går var temp 36.93 og idag 36.80,så jeg skjønner ingenting.tør ikke håpe for mye heller hehe så om det stemmer det du sier så skulle jeg vel fått tr idag eller i mårgen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå