Gå til innhold

Kjønnsvorter :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de smittsomme? Kan man fjerne de selv? er det farlig å fjerne de for hånd? dra de vekk f.eks?! jeg syns de er så ekle! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønnsvorter er en seksuelt overførbar sykdom. Du må ikke dra de av. Du kan få ett middel som du smører på,som vil fjerne vortene tilslutt men de vil alltid komme tilbake så lenge du har viruset i kroppen. Man vet ikke om dette viruset noengang vil forsvinne og det kan ta mange år.Jeg har selv hatt det og gikk til lege som fryste de vekk.. Du kan også ha mange i skjedegangen og det er veldig viktig at du går til legen med dette!For å få riktig behandling!!

Skrevet

Takk for svar!:) koster det noe å få fryst de vekk? Gjør han det samme dagen? eller må jeg få ny time og komme tilbake? Må man ha blitt smitta av noen andre? eller kan man bare plutselig få det når man er gravid?

Skrevet

Kjønnsvorte-viruset har du i kroppen resten av livet, du kan aldri ha utbrudd eller ha det ofte. Vortene er smittsomme når du har utbrudd, ikke ellers. Som oftest kommer de tilbake eller du får et utbrudd når du blir gravid, slik jeg gjorde. Huff, huff, vemmelige greier synes jeg.

Det dumme å ha kjønnsvorter under graviditeten er at du ikke kan pensle dem, da det middelet som brukes er gift for babyen. Du må med andre ord skjære de bort, brenne de bort, eller fryse de bort.

Jeg rev de bort selv jeg, utstyrt med desinfeksjon og pinsett /skarpe negler. Funket fint for meg, de har ikke kommet tilbake. Men om dette er den beste måten å fjerne dem tror jeg nok ikke, hehe. Jeg var bare så utrolig utålmodig med å få de vekk, de er jo skikkelig ekle å ha der.

Du kan evt vente med å behandle dem med pensling til du er ferdig med å amme, det sa legen... Men det er jo evigheter til for min del!! Ungen er jo ikke ute engang:-)

Skrevet

det er HPV-viruset som gir kjønnsvorter.

Tror det finnes 150 ulike typer av viruset, der noen gir synlige kjønnsvorter.

De regner med at så mange av 1/3 av unge mennesker har dette viruset i seg. Sannsynligvis er det mer, så det er i alle fall ikke noe å være flau over å ha fått!

Vet ikke hvordan det er med behandling i graviditet. Sikkert greit å vente til etter fødsel? Har også hørt om folk som har fått det fryst bort.

Skrevet

Jeg drar de av! syns jeg har så mange! har blitt som små blomkålhoder. Mange i en klump. har fått klumper helt foran og helt bak ved musa! skikkelig irriterende.

Skrevet

Vær i alle fall nøye med å rense og desinfisere området og hendene dine når du gjør det.

De sprer seg lett.

Og så ville jeg ikke hatt sex på en stund siden du "åpner" vortene på en måte, og nok er mer smittsom en periode!

Skrevet

Okeii! Men hvis jeg skal fjerne de hos legen, koster det noe ? kan han gjøre det med engang? Eller må jeg komme tilbake ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...