snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 hvorfor er babyens bæsj noen ganger grønn? jeg fullammer og endrer ikke kosthold.... baby er seks uker, og vanligvis er det sennepsgul avføring, men innimellom ser jeg den er grønn. kan ikke huske dette fra førstemann!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Forskjellige barn, forskjellig bæsj. Selv om bare mm. Det er min erfaring.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 ...mener å ha lest (her inne?) at det har å gjøre med om en får med den tykke næringsrike melka tilslutt "i puppen"... hvis ikke, blir det grønt... stemmer det?
trollet66 Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 STemmer nok det. Hvis barnet bare drikker den tynne melka kan bæsjen bli grønn. Men det kan den også bli av diverse matvarer, krydder etc. Viktig å la barnet suge seg helt ferdig på en side, før du tilbyr den andre.
alvis Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Gutten min la på seg 2 kg på 6 uker og hadde grønn bæsj frem til han var 4 mnd. Han var ikke tynn så han må ha fått i seg nok melk. Han hadde kolikk og helsesøsteren sa at grønn bæsj kan tyde på luft i magen. Vi var også til lege med ham siden han hadde så vondt hele tiden og bæsjen var grønn. Legen sa til oss at så lenge du kun gir mm så kan bæsjen være gul eller grønn, slimete eller løs. Så lenge den ikke er sort eller du ser blod i avføringen var alt normalt.
MotherJaneDoe Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Per H Finne, som er professor i barnesykdommer har svart på dette hos doktoronline.no tidligere: "Fargeforandrigene på avføringen er ikke uvanlig hos ellers friske barn, og skyldes variasjon i passasjehastighet av avføringen som påvirker gallefargestoffene, som er det som gir avføringen gul eller grønn farge. Grønn vil det ofte være dersom avføringen passerer raskt." Det er normalt altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå