Monajenten Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg skal lage omelett, tenkte jeg skulle ha i purre, paprika og potet. Men jeg aaaaner ikke hvordan jeg skal klare å lage en skikelig omelett, jeg får det aldri til:-( Den blir alltid svidd på ene siden, alltid ødelagt når jeg prøver å snu den og klarer aldri å beholde den hel. Noen tips??
lille je Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Du skal ikke snu den, vet du:) Ha i grønnsakene først, stek dem litt før du heller over eggeblandinga. Rør litt forsiktig etter du har hatt i den (ikke bruk sterk varme!) og la den stå til den har stivna.
dumme mamma Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 trenger du snu den, kan du ikke bare legge på ett lokk og la den steke over svak varme på ene siden? Det gjør jeg. Tar litt lenger tid, men enklere!
Monajenten Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2007 Åhh, så jeg trenger ikke snu den?? Hmmm, da så, hehe;-) Da er jeg sikkert for utålmodig. Tar det lang tid? Platen min går til 12, hva bør jeg steke den på da?
Monajenten Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2007 Og "eggeblandingen", består den av mer enn egg, eller bare sammenrørte egg?
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Tja,du kan prøve å steke den på svak varme med margarin eller olje."Lirke" litt på den mens du steker slik at den ikke sitter fast i bunnen.Når det er på tide å snu den så kan du prøve å legge et lokk på pannen og snu begge deler slik at omeletten havner på lokket. Da er det bare å la den skli på pannen igjen for å steke på den andre siden. Lykke til da,Monajenten og kos deg med omelett! Mvh
Monajenten Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for svar. Problemet er at jeg har ikke lokk:-/ Men det med å lirke litt var en god idé, takk!! :-D
lille je Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Nei,du bare rører i starten. Det går ganske fort, jeg ville kanskje stekt den på åtte. Jeg bruker å ha litt melk sammen med eggene, og noen ganger litt revet ost.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Finn et provisorisk lokk da? Ei skjærefjøl feks Men det funker uten også altså, bare det står på svak varme
hund&barn@fullrulle Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Sånn pleier jeg gjøre det... Ha 4 egg og 4 spiseskjeer vann (en skje vann pr egg) og litt salt i eggeblandingen. Smelt margarin i oppvarmet panne. Sett den på ca halv varme. Ha i eggeblandingen, "rør" litt i den i begynnelsen, bruk stekespaden og dytt inn mot midten liksom... Når den begynner bli så stiv at du får hull du ikke kan tette med røre så ikke gjør det mer. Ha da på det du skal ha (jeg bruker ost, skinke og purre) på halve blandingen. Når den har fin farge men ikke veldig brun, så vender du over halve blandingen sånn at omeletten blir en halvmåne Skru ned varmen eller ta panna helt av platen og la den stå sånn til osten er smeltet.... Mange måter og lage omelett på
Monajenten Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for hjelp og tips alle sammen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå