Gå til innhold

Jente24 og Stjernesmell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere??

Kom plutselig på at dere også var i samme situasjon som meg :)

Bobler litt rundt jeg- har liksom ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid!!

Nileser alt jeg kommer over- men orker ikke lese for mye om SA og MA akkurat nå. Trenger litt gladtid først..

kunne ikke vi forsøke å holde kontakten- og holde hverandre litt oppdatert??

Går fint her- har litt hetetokter, men ellers alt fint :)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Her går det veldig bra, takk! Ja, samme her, har ikke helt gått opp for oss, tror jeg... Tenker også på dette med MA og SA, men håper at vi slipper å oppleve det. Vi lurer på hvordan vi skal greie å holde det skjult..... Ikke så enkelt når vi er glade i å feste begge to...Det kommer nok til å bli noen spørsmål rundt det, ja, når de oppdager at jeg ikke rører alkohol.... Jeg er med på å holde kontakten!! Min første gang som gravid! Du da? Har du vært inne på 1.tri-siden? Ikke jeg enda....

Skrevet

Hei hei=)

Trivelig å høre fra deg=) Ja, veldig enig.. synes vi skal holde kontakten, og oppdatere hverandre=) Er jo ekstra greit, siden vi ikke kan si dette til noen enda.. Ja, jeg føler det iallefall slik=)

Ser " Stjernesmell" skriver noe om alkohol. Jeg har flere forestående helger der det vil være naturlig å innta alkohol. Men,blir å drikke litt alkoholfri vin, ja for syns skyld=) Er ikke klar til å fortelle dette før rundt juletider, så da får det bli slik=)

Hvor langt er dere på vei?=)

Jeg hadde sist mens ca 16 sept og eggløsning 03.10. Så, de der terminkalkulatorene sier 5 uker på den ene måten og 3 uker på den andre. Får vente til jeg kommer til legen, så får han fastslå foreløpig termin.. Dette er så fjernt! Blir nok å være det, til jeg leser bok, merker det på klærne eller er på UL.. hehe..

Har dere bestilt legetime?

klem til dere to i samme båt som meg=) Betryggende=)

Skrevet

Hei! (Nå heter jeg bare *Stjernesmell*, uten spørsmålstegn...)

Jeg hadde sist mens 22.sept, EL rundt 11.okt. Jeg har ikke bestilt legetime (fant ut i går at jeg var gravid, hadde mine mistanker på fredag også etter to tester, der den ene var positiv og den første var neg først, så pos etter de 5 min), men tenker å gjøre det en av de nærmeste dagene, kanskje i morgen. Har du?

Snakkes! Var litt innom 1.tri nettopp. Ser noen negative anonyme, som Vicky også skrev om.

Skrevet

Hei igjen=)

Ja, det er veldig nytt for oss begge dette=) hehe.. spennende=) Jeg har ikke bestilt legetime. Har det dessverre litt travelt i morgentimene i morgen, men skal se om jeg får ringt. Det er vel neppe noe stress mht å få time fortest mulig, men tenker det er greit å ha det unnagjort=) Får se hva de damene på legekontoret sier=)

Vet ikke om jeg blir å " henge" noe særlig inne på 1.trimester. Synes det er trivelig med de trådene vi starter her inne, ja vi som plutselig er i 1.trimester ;) hehe=)

God natt " Stjernesmell" =)

Skrevet

Hei igjen=)

SKulle bare si at jeg ringte legekontoret idag. Dama i skranken var veldig hyggelig og fant meg time 22.11. Hun sa det var greit å vente såpass lenge, så gjør det=) Hun regnet ut når jeg skulle ha time, utfra når befruktningen mest sannsynlig hadde funnet sted. Har jo egentlig ikke noe jeg skulle gjort hos legen, for føler meg frisk og rask.. hehe.. ja, med unntak av de " menssmertene" som er ille da. Men men.. klager ikke =)

Hvordan går det med deg? Du kan sende PM om du vil=)

Skrevet

Så kjekt å høre fra dere.

Jeg hadde første blødningsdag i siste mens 23. september. Har brukt den datoen når ejg har regna termin på den siden her- samt satt inn antall dager hver syklus. Så min veldig foreløbige termin er 7. juli 2008 :) Og jeg er da i min 5. uke.

Det er så spennende!!!

Forsøkte å ringe legen i dag jeg også, men kom ikke gjennom.. Kjedelig. Satt i over 10 minutter i "kø", men kom ikke gjennom, så da måtte jeg slutte. Hadde ikke mer tid til å ringe da.. Får prøve igjen i morgen. Sikkert langt frem til time- men ettersom det er første gangen er det liksom greit å ha ringt vertfall synes jeg..

Ja, har en del på programmet fremover vi også, så det er vanskelig å vite hvordan man best kan skjule ting.. Jeg er ikke klar for å fortelle noe, for min del blir det for tidlig. Må tro på det selv også først..

Men jeg har ikke lyst å lyve heller, men jeg får si jeg er i dårlig form, eller småsyk eller ett eller annet... Vanskelig dette..

Hvordan går det med formen da? Jeg er i kjempe form nå...bank i bordet.... Men ganske oppblåst. Mye luft i magen, og kan liksom ikke "slippe luft" til enhvertid... Hm..

Kjempe hyggelig å gøre fra dere.

Godt å ha noen å kunne skravle litt med.. BLir mye fokus på graviditet i hodet mitt om dagen..

Skrevet

Hei!

Jeg har også fått bestilt legetime i dag. Jeg fikk allerede tirsdag i neste uke! Skal bli godt å få det gjort, ja...

Jeg har samme termindato som deg, *dulille*, etter det jeg tror... Har ikke brukt el-tester, men mener bestemt at jeg hadde el 11.okt og ble befruktet 12., evt 8 dersom det går an å bli befruktet før el....?? Jeg var nemlig bortreist mellom 8. og 12.... Får høre hva legen sier... Når har du termin, *jente24*?

Jeg er også i god form, kjenner at det skjer noe der nederst i magen, som om mensen er på vei, men bare mye sterkere... Litt svimmel i veldig korte perioder, har fått en kvise, hadde litt blod i nesen da jeg snøt meg i kveld, noe jeg sjelden pleier å ha... Sov lenge middag i dag... Ellers lite action foreløpig, og det er jo selvfølgelig helt greit for meg, så lenge alt likevel går bra.

Jeg synes også det er godt å ha noen å dele tankene sine med. Kan bli litt mye for sambo, men tror ikke det er for mye nå som han vet at jeg er gravid. Han er spent selv og veldig glad! Ikke så spennende sist måned da jeg ikke var gravid, men følte at jeg var det, og snakket om det å bli gravid, symptomer osv. ustanselig... :-) Hehe...Men det gikk nå veldig kjapt å bli gravid, heldigvis! Ikke alle som er så heldige. Synes så synd på dem som må prøve så lenge.

Når det gjelder å skjule at jeg er gravid, sliter jeg med å komme på gode unnskyldninger. Har sluppet unna foreløpig (har jo nettopp funnet det ut selv), men regner med at noen blir mistenksomme til helga da jobben skal ha fest og jeg ikke skal gå... Må finne på noe å si i tilfelle.

Håper alt går bra med dere! :-)

Skrevet

Hei hei dere=)

Spennende å sjekke denne tråden=) vi er jo virkelig i samme situasjon, og det er så morsomt=) hehe...

Dere har begge termin i juli=) Koselig da=) Jeg hadde siste mens ca 15 sept og EL 03.10, så da er foreløpig termin beregnet til 27/28 juni-08. Får jo fastsatt nærmere på UL, så tenker " slutten av juni" jeg..=) Men, er jo veldig klar over at det for førstegangsfødene er vanlig å gå over tiden, så.. får vel bare være mentalt forberedt på det=)

Flott å høre at dere er i fin form! * bank i bordet* :D Jeg føler meg litt som " Stjernesmell" skriver. Har skikkelige menssmerter, fått kvise ( bruker faktisk nesten aldri å ha det. Kanskje 3 i året liksom * bank i bordet her også *), noe som kan ligne på halsbrann.. og, ekstremt trøtt er jeg vel hele tiden. Ja, bortsett fra nå på morgenene da. Da er jeg i mitt ess, mens samboeren er mer eller mindre i komatøs søvntilstand -hihi- =)

Enig med dere.. Greit å ha dette forumet, og iallefall dere to. Kan bli litt mye skravling til sambo, for han er jo den eneste som vet om dette -hihi- =) Går jo ikke ann å fordele skravlingen på noen andre, enda :) Er litt for godt for å være sant at vi har blitt gravide så fort, så... får bare krysse fingrene for at alt går bra, og at de andre her inne blir gravide snart=)

Når det gjelder å skjule dette, så... har jeg to forestående helger foran meg, der det ville være " naturlig" å ta seg noe å drikke.. Men, hva en har i en vinkaraffel, er det jo ingen som vet? Alkoholfrie alternativer ;)

Ønsker dere en finfin dag.. tenker " la ukene gåååå", vil til uke 12 -hihi =)

Skrevet

Hei hei dere :)

Så har jeg også ringt lege og jordmor... Så rart det var egentlig.. Satt der med telefonen i handa- og da jeg endelig kom gjennom på linja ble jeg helt rar- visste ikke hva jeg skulle si. Så det ble litt"hei... jeg er visst gravid jeg..iallefall sa testene det..." Håper de er vant til rare samtaler på slike kontor...

Fikk timer hos både jordmor og lege i desember.. Spennende.. Aner jo ikke hva jeg går til eller hva jeg driver med...

Men spennende er det.

Vet dere ca når man er til UL første gang?? er så spent på det og jeg.

Kribler veldig om dagen jeg - er stolt og glad, men samtidig skjønner jeg ikke helt at jeg er gravid!!!

Enig i at vi er heldige som har blitt gravide så fort!! Kan ikke tro det er sant. Håper det går bra med alle andre og.

Noen symptomer eller plager dere eller?

Jeg er SÅ sulten hele tiden- og det er ikke bare morsomt... Sulten hele hele tiden. Hjelp. Har handla inn MASSE frukt i dag- som skal ligge tilgjengelig på bordet hele tiden, slik at jeg forhåpentligvis spiser frukt før noe annet....

Sliter litt med ei helg i nær fremtid. Vi er fast i rakfisklag en lørdag i begynnelsen av november, hos et vennepar av oss. De inviterer sine venner. Disse festene har blitt "hellige" og alle prioriterer disse. Skal man parkere bilen og ta taxi, så er det denne festen man skal prioritere... Litt uskreven lov på en måte... Så sliter litt med å finn på grunn for at jeg skal kjøre......

Ha en god kveld så lenge :)

Skrevet

Hei!

Hvordan går det? Her går det ganske bra. Spesielt om kvelden har jeg vondt helt der nede...., men det går greit om dagen. Ellers føler jeg at puppene er blitt fastere :-) og litt ømme innimellom :-(. Litt svimmel av og til. Dere da?

Er dere mye på 1.tri eller på Terminklubben?

Nå er det helg, og det gikk bedre enn forventet å forklare hvorfor jeg ikke skulle bli med på festen med jobben. Sa at det var så mye for tiden og at vi holdt på å pusse opp et rom, noe som i og for seg er sant, bare at jeg ikke gjør noe der, bortsett fra å stikke innom for å se hvor langt sambo er kommet.... ;-) De har kjøpt den glatt alle som har spurt!

Ellers er jeg også invitert på jentefest i nov., og grubler litt på hva jeg skal svare da. For ikke å snakke om en annen årlig fest hvor det er forventet at jeg kommer, og at jeg drikker... Hm... Kan lett bli ooppdaget av "svigerinnen" min som også pleier å være til stede da.

Hva sier man??? Penicillinkurer er på en måte litt oppbrukt unnskyldning...

Når det gjelder UL, er det vanlig å ta det i uke 17-19, leste jeg et sted. Har lest på 1.tri at en del går på det før, men da er det antageligvis en grunn til det.

Ha en fantastisk helg!!!

Skrevet

Hei og hopp :)

Ser vi har samme termindato foreløbig *Stjernesmell*- så morsomt!!

Ikke så veldig mange symptomer og plager for meg. Har veldig ømme pupper, vondt å ligge på magen, og ubehagelig i bh'en allerede.. Blir spennende å se hvor dette ender.. Litt tidlig å bytte bh'er hadde jeg tenkt, men ser ut til at jeg må vurdere det gitt..

Litt svimmel av og til jeg også. Men det gjør ingenting. Er bare veldig glad jeg slipper å være skikkelig dårlig *bank i bordet*

Min mor hadde veldig greie svangerskap, men nesten ingen plager- så jeg satser på å være lik henne :)

Vi måtte si det til min svigerfar her om dagen.. Situasjonen i betraktning ville vi virket veldig ufine i vår oppførsel om vi ikke avslørte oss selv om det er veldig tidlig. De hadde laget overraskelsesmiddag til oss, med vin og godt tilbehør..Da de visste jeg hadde fri på kvelden og ingen planer- dette hadde de sjekket for å kunne overraske og lage til til oss- så det hele ble litt komplisert. Så vi endte med å fortelle.. De ble kjempe glade, så det var veldig koselig.

Fortalte det til mine foreldre etterpå, da jeg ville de skulle få vite det samtidig! Så her er katta delvis sluppet ut fra sekken....

Men ellers har vi tenkt å holde tett. Synes det er for tidlig å dele hemmeligheten med flere!!

Neste helg har et vennepar invitert seg på besøk, for å ta en øl eller et glass vin..... Så nå sliter jeg med å komme på ynnskyldning..Ettersom de har invitert seg til oss, kan jeg ikke akkurat si jeg skal kjøre..

Er vanskelig dette egentlig.Men penicilinkur har jeg aldri vært på.... så den kan jeg muligens bruke..... Tenke tenke..

Ellers har jeg bestilt meg "Svangerskapsdagbok" - fikk den i posten i dag. Synes den er kjempefin. Koselig å sitte å skrive ned litt- og så blir den helt sikkert kjempe fin å ha senere!!!!

Jeg er i hovedsak her inne, eller på terminsiden... Er innom og leser på 1.tri, mens synes stemningen der inne til tider er litt "uggen".. Vil gjerne tenke positivt og være i godt humør.

Enn dere?? Hvor holder dere til?

Hvor kommer dere fra om dere vil si det?

Alder?

Jeg bor på Østlandet, er 27 år, og har ingen barn fra før. Samboer har en hærlig sønn, som ønsker seg søsken. Så vi gleder oss til vi kan fortelle han det!!

Klem

Skrevet

Tråden føres videre på Juliklubben :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...