Gå til innhold

Dere med kontinentalseng.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sann kontinental seng, med rammemadrasser og sokkel som går helt til gulvet. Oppå har vi en overmadrass med laken på denne, og over de to andre madrassene (den nederste er delt i to) et kappelaken i hvitt.

Har merket at det samler veldig med støv, kansje spesielt siden det er hvitt. Derfor ønsker jeg å ha noe annet enn dette på sengen.

Vi har en Wonderland Kontinental Basic i 180x200 med sokkel

http://www.wonderland.no/products2.asp?na=NO&la=NO&ch=BH&p=Basic&type=kont&asm=3

Slik jeg ser det kan vi enten ha:

- kappelake, som vi har idag

- strekklaken som rekker over hele madrassen, 2 stk- en for hvert lag

- eller sengekant, som er laken som bare er på kanten (men vet ikke hvor jeg skal få fatt i det)

Dere andre som har lignende seng, hva har dere på sengen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kontinentalseng men jeg har ikke annet enn laken på overmadrass jeg. Sengen er lys beige med kraftig stoff så den er fin som ett møbel, men jeg ville ikke ha sokkel jeg da, så jeg kjøpte 15 cm høye stålføtter så sengen min er så høy som en amerikansk seng nå(tror den er 85 cm høy), for det har jeg alltid ønsket meg :-))

Og jeg synes det er bedre med føtter slik at man kan støvsuge under sengen, for selv om man har sokkel så samler det seg støv under den fra madrassen.

Skrevet

kantbeskytter får du kjøpt på KID INTERIØR!(sengekant)

Skrevet

Vi har en Svane Excellent i 180x200. Den har vi kledd i et slags trekk som Ekornes selger til sine Svanemadrasser. Det er sånn at man har kledd på de nederste delene av madrassen i et sofatrekk nærmest. også har vi bare laken på overmadrassen. Kjempekjekt. Kjøpte det for øvrig på Living.

Skrevet

Vi har forresten limegrønt trekk på vår. Spriter opp soverommet ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...