Gå til innhold

Dere som har gutter på 7-8 år, har dere noen tips å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har en del kompiser som ikke kan å leke seg. Han sier at når han besøker dem, er det mest tvspill og fjernsyn. Så når jeg er litt streng på dette med spillingen, blir de mest gående å mase. Kommer egentlig ikke i gang med noe.

Vi har masser av lego, magstics, biler (av alle typer, fra fjernstyrte til små lekebiler), terningsspill og mye annet dill. Er det noe man absolutt bør ha, for barn i denne aldersgruppen? Og hvordan gjør dere det med spillingen? Ingen barn har jo godt av å spille hele dagene...

Tips mottas med takk. Og så er det jo enda en problemstilling. Enkelte har besøksgrense, maks en unge kan være på besøk i gangen. Og det er jo et kjent faktum at en eller to går greit å ha på besøk, men blir de fire, blir det bare tull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar de få spille hvis de vil det, men ikke hele tida. Skjønner jo det er spennende å spille de spillene kameraten har, for en har som regel noen andre selv.

Ellers er gutten min og hans kamerater veldig glade i lego. Viking lego, star wars lego og militær lego. Da blir det mye lek etter endt bygging.

Skrevet

Takk for svar. Vi har også mye lego, men er redd vi har for mye. Får ta å sortere den skikkelig, sånn at det blir lettere å bygge.

Greit å spille litt, men jeg synes vel det blir litt dumt om de samme barna alltid bare vil spille. Som en vi har hatt på overnatting her i helgen, og som er enebarn. Det eneste han gjør er å spille. Setter jeg foten ned, dilter han etter meg og tyter hull i ørene på meg. Han leker riktignok litt, om jeg sitter sammen med dem. Men virker som jeg og gubben er mer interessante enn sønnene mine. He he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...