dolla :) Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Fikk et lamme skinn i gave som er kjøpt på skeidar.. er litt "langhåret". Kan jeg bruke det i vogna? Må det vaskes først?
dritgrei hei hei! Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hei, Jeg er fryktelig streng på det med lammeskinn, fordi noen av dem er behandlet bleket også videre... de billige skinnene på møbel og babybutikkene er renset for det som gjør et lammeskinn så unikt, og det er den oljen som er i ulla - lanolin. Derfor ville jeg dratt og bytta det skinnet du har fått i god håndklær eller no' og kjøpt egt ordentlig et på nøstebarn for eksempel. det er fryktelig dyrt, men det er sunnere for babyen å sove på, fordi lanolinen renser skinnet hele tiden... det tar ikke nort støv, men alle andre ulumskheter blir borte av seg selv i de "ordentlige skinnene" derav prisforskjellene.... æsj syns du jeg var kjip nå??? jaja, de er fortsatt av ull, og de holder på varmen altså, så de gjør jo en av jobbene i alle fall, men den helsebringende effekten uteblir :-)
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 De selger også lammeskinn på barnas hus til 249 kr.. Tror nok de er bra i forhold ting og tang.. De ville vel ikke solgt det der hvis ikke?
Smellt P. Tjukka Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Du kan godt bruke lammeskinnet ! Legg noe under hodet på babyen når h*n ligger på det ! Ellers er det deilig å ha i sofaen eller på gulvet når babyen ligger der ! Vil ikke tro du trenger å vaske det først ...
Erisa* Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Takk, Smellt P.Tjukka! Det må da kunne gå an å bruke et skinn selv om det ikke er like fantastisk som det man får kjøpt på Nøstebarn o.l! Hvis man legger en sånn flanellsbleie under hodet blir det mykt og lunt, og kan fint brukes, vil jeg tro. Hvis det lukter litt butikk, så heng det ut til lufting en stund først, så blir det nok bra:) For all del: det fra Nøstebarn virker jo helt fantastisk, og jeg ville nok valgt det til å ha i vogna hvis jeg skulle gjort det, men det går da vel an å bruke et "vanlig" saueskinn også..Kan vel være godt å ha et skinn inne i stua som ungen kan ligge på, som man ikke må være så forsiktig med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå