Kaja_07 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Leser så mye om førstegangsmødre som stresser hele tiden, er usikre på alt etc. Føler meg ganske unormal fordi jeg er rolig. Nesten så jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ikke har vært nervøs hele tiden for at jeg har gjort noe galt eller det skal skje noe galt, eller dårlig samvittighet fordi jeg ikke har stått opp hver natt for å sjekke at lillegutt puster. Vet ikke hvorfor jeg er så rolig, men har mye erfaring med barn fra tidligere og syntes egentlig at ting går sin naturlige gang. Er det fler som meg, eller er jeg alene om å være rolig førstegangs-mor??
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 God morgen Nei, du er ikke alene. Føler meg også som oftest rolig. Klart, det er mye jeg lurer på og kan stille spørsmål, men stresser ikke av den grunn. Her er det mannen som heller stresser litt. Godt at en er rolig :-) Tror nok det hjelper å ha erfaring med barn fra tidligere. Selv har jeg jobbet 1,5 år på småbarnsavd. i en barnehage. Tror nok jeg fikk mye erfaring der med de minste som kommer meg og småen til gode :-)
**My little Miss drama and I** Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 nei du er nokk ikke alene, selv om jeg ikke har noe erfaring med barn før.. så stresser jeg ikke! ting går liksom sin gang;)))... alle kan vell bli litt usikre i ny og ned, men stresser aldrig forde;)...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Neida, her er det ei til;) Kan ikke si at jeg er stressa eller nervøs i grunnen... Iallfall ikke så lenge det er jeg eller pappa'n som passer på lillegutt. Jeg må innrømme at jeg ikke helt føler meg klar til å la andre passe ham over lengre tid enda, men det er kanskje ikke helt sånn du mener?? Jeg har heller aldri våknet om natta for å sjekke at lillegutt puster eller sånne ting... Har ikke særlig erfaring med barn, men synes det faller litt naturlig i grunnen. Alt går fint og lillegutt er frisk og utvikler seg som han skal:) Ingen store bekymringer her i grunnen:)
minime<3 in belly Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg føler på samme måte som deg, jeg sjekker aldri om han puster på natta`n og han spiser når han er sulten og sover når han er trøtt.... Så lenge man er trygg på det man selv gjør trenger man ikke bekymre seg. Men jeg vet om enkelte som blir litt stressa etter fødselen..... Det er faktisk ikke noe man kan styre selv, det bare blir sånn. Så vi som har sluppet unna det er jo forsåvidt heldige. Og slik jeg tenker, er det noe jeg lurer på så hører jeg enten med mora mi ellers så ringer jeg helsestasjonen for råd.
Kaja_07 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 Å, godt å høre at vi er fler. Ja, jeg kan også være bekymret dersom deter noe spesielt, men stresser meg ikke opp og er ganske rolig. Som dere sier, så syntes jeg det faller helt naturlig. Og er det noe spesielt så spør jeg helsestasjonen (eller sjekker litt her - men her sier folk så mye rart så tryggest med helsesøster.. he,he) Vel, da får jeg tenke som deg Marie 83, at jeg ikke er unormal - men bare veldig heldig :-) Kos dere med barna deres...
<Lilja> Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Er rolig jeg også. Stoler på megselv når det kommer til mat, søv, påkledning, stimuli osv. Hvis noe er galt så vil man nok merke det på babyen Og er det noe jeg lurer på så har jeg familie å spørre, og bruker helsetasjonen når jeg trenger det. Barn klarer å sense hvis mor er stresset og kan derfor ende opp med å selv bli urolige. Vi storkoser oss!
FrøkenKnallkul Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Som om jeg skulle skrevet det selv Alle kommenterer hvor rolig og avbalansert jeg er i fohold til babyen. For min del så er det rett og slett bare slik jeg er av natur. I tillegg tenker jeg litt sånn at "hvorfor gjøre en stor vitenskap ut av noe så naturlig som det å få og ha barn". Man kommer langt med en god porsjon sunn fornuft! Når det er sagt så tror jeg nok at ting hadde vært annerledes om jeg hadde fått barn da jeg var 18, er 27 nå. Er mye tryggere på meg selv nå enn hva jeg var da, mye bedre selvtillit på alle områder.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg stresser heller ikke, og gud så glad jeg er for det!! ) Virker forferdelig slitsomt å stresse hver dag, og jeg er sikker på at barnet blir påvirket av det... Følger i stor grad magefølelsen, ellers bare koser vi oss med en blid og fornøyd baby )
Elle melle deg fortelle Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Det er nok flere av oss som er rolige også ja, takk og lovfor det må jeg si. Jeg har mye erfaring fra barn og er utdannet førskolelærer så har kanskje en fordel der. Men jeg tror det har mye å si hvordan du er som person. Jeg er en rolig person i utgangspunktet og tar ting som det kommer. Veldig glad for det, tror det er vondt å være usikker på alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå