Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jenta mi er snart 10 mnd allerede(tida flyr).. bf gjorde det slutt 2 uker etter vi fant ut jeg var gravid men sa at det ikke var pga det !! Så ga han faen i noen mnd og lå med mange andre jenter. Så når han roet seg ned kom han å sa han ville ta ansvar for jenta og alt.. Da hun ble født var han på sykehuset og besøket henne og var hjemme hos oss mange ganger for å bli kjent. Etter en liten stund fikk han ta henne med seg hjem ett par timer av og til og det fungerte greit. Når hun bare var 3 mnd skulle han begynne å ha henne liggende over litt og det gikk greit,men så ble hun redd.. Han kom da bare av og til hjem og besøkte henne til hun ble 7/8 mnd så skulle han begynne å ha henne med seg litt å litt hjem.. Det fungerte fint og alt begynte endelig å gå bra.Vi var på familievernkontoret og fikk til en avtale, og jeg skulle gå hjem å skrive den og han underskrive(pga vi ikke hadde tid på det kontoret) MEN: Da jeg hadde kommet hjem fikk jeg mld av han at han ikke kunne gå med på den avtalen og at hvis vi ikke kunne ha hans avtale så kunne det bare vær!!! Jeg måtte bare gå med på den avtalen pga jeg vil jo at jenta mi skal se faren. Jeg sa okey,men at vi skulle endre avtalen etterhvert etter hennes behov. han va enige,men kunne ikke love at han gikk med på det !! hva faen liksom :S Vi har ikke endret noe ennå ettersom vi ikke har hatt den avtalen så lenge. Men hver gang han skal ha henne så er det alltid noe, alltid krangel før han henter henne.. Jeg blir så forbannet og leie meg hver eneste gang, d er helt forferdelig.. ALLTID lager han ett helvete før han henter henne. En dag skrev han at det var jeg som hadde laget ett :( Er så frustrete jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Til og med mamma sier at hvis han skal fortsette slik så trenger han ikke ha henne. (og hun likte han i begynnelsen) !! Måtte bare få det ut, kjekt hvis dere kommer med tips Ble litt langt dette her,ikke lett å få det kort når folk er idioter
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 SE HER,RESTEN AV TEKSTEN En dag skrev han at det var jeg som hadde laget ett helsikken for å få dattera mi til verden :( Så nå har jeg forstått hvorfor han er som han er. Det er fordi han lager ett helvete siden jeg fikk henne til verden.. Dette kom ikke med i teksten ;) Det viktigste av alt.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Må bare starte med å si at jeg kjenner igjenn mye av det som står i innlegget. Å d er helt forferdelig. Når pappan skal ha samvær med gutten vår var det mye krangling og jeg ble helt fortvila. Blant annet sier han at jeg har "satt" oss i denne situasjonen, at jeg bestemte at han skulle bli far mot hans vilje osv. Mitt tips til deg i denne situasjonen er å tenke på deg selv og barnet. Jeg har erfart at det ikke hjelper å være grei. (men selvfølgelig ikke lage trøbbel heller) Bestill ny time på familievernkontoret å få laget ny avtale og forhold dere til den. KREV noe av pappan og vis at du ikke lar deg herjes med. Jeg var utrolig snill med pappan de 4 første månene. Jeg la til rette, avlyste mine planer osv osv osv for jeg ville så gjerne at de skulle ha kontakt. Uansett var det ikke bra nok, vi kranglet og jeg fikk mye kjeft. Nå har jeg blitt "streng". Da ble dette mye bedre. Vi laget avtale og jeg begynte å komme med krav. blant annet om å komme tidsnok o.l. ellers var det bare å glemme samværet. I tillegg har vi laget en bok der jeg skriver info on barnet (for vi klarer ikke å snakke sammen på en normal måte). Når barnets far sier noe jeg synes er urimelig ber jeg han om å gjenta d han sa å tenke gjennom det. Dette hjalp for oss, men kanskje ikke i din situasjon. Ønsker deg lykke til iallefall!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Tusen takk for svar Jeg har sagt til han at vi må på nytt møte, men han sier at han nekter(men egentlig kan han ikke det ) jeg ringte til det kontoret og fortalte hva han hadde gjort(ikke holdt avtalen) og hun sa at jeg egentlig bare burde gjøre litt så han sa.. hun er helt på min siden, men hun sa at en rettsak ikke ville gjøre noe godt, bare gjøre ting verre. :S Vanskelig dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå