Gå til innhold

jeg blør :-(

TBM28 er lykkelig 4barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredagskveld gikk jeg på toalettet og fikk en del slim og litt dødt blod på papiret....

Igår kveld kom det frisk blod når jeg tørket meg....

Har bare vanlig menenmurringer og stikking ikke noe smerte....

Det er ikke slik at jeg fossblør, men kommer litt blod når jeg tørker mer.

kjente liv i magen inatt og igår kveld og litt idag tidlig.....

Men er livredd likevel :(

Endelig innstilt på å få barn nr 4 så skjer dette :(

Har ikke så mye lyst til å si det til ungene, de gleder seg til ¨å

få en baby til i huset...

Tror jeg skal prøve igjen på en ny baby uten å si noe, om det går galt denne gangen .....

Huff måtte bare få det ut.... Flere som har hatt det slik????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier jo ikke noe om hvor langt du er på vei, men siden du kjenner liv må det jo være liv. Du vet kanskje at det er utrolig vanlig å blø litt under svangerskapet, mannen min fant faktisk ut på nettet at det var like vanlig å ha svangerskap med blødning som svangerskap uten.

Likevel hadde jeg tatt kontakt med jordmor i morgen, for å bli beroliget.

Skrevet

Kor langt er du på vei?

Eg forstår det som at når du kjenner liv, er du jo kommen eit stykkje?

JM sa til meg at eg skulle ringa JM ev. sjukehus om eg blødde, sjølv om det berre var litt. Dette sa ho ganske tidleg.

Håpar alt er vel med både deg og babyen!!!

KLEM

Skrevet

jeg er rundt 10-11 uker på vei, ca... om jeg ikke er lenger på vei

Skrevet

kusinen min hadde blødninger gjenom halve graviditeten det var fordi at morkaken lå foran livmor åpningen... dette rer helt vanelig og da skal man ta det med ro, morkaken kan vanligvis flytte seg opp etter hvert...

Gå til lege slik at du finner ut av det....

Skrevet

Tusen takk for svar...

Da jeg gikk gravid med nr 3 lå morkaken min ganske langt nede, og måtte forberede meg på KS om ikke den flyttet seg oppover....

Skrevet

vet at kusinen min fikk beskje om at dette kunne forekomme ved netste graviditet også og at hun skule være obs på det,så kansje ?

Skrevet

Blødde hun litt hele dagen eller??

kom det sånn vekselsvis?

Skrevet

Jeg har blødt i 5 uker nå, og baby har det helt fint.

Startet med friskt blod (som legen mener kommer fra en veldig blodfylt livmorhals) og gikk så over til rød/brunt slimete blod. Kommer ikke mer enn at jeg bare trenger truseinnlegg, men når jeg tørker meg, kommer det ganske mye på papiret. Har vært på UL for å sjekke, og man finner blod ved morkaken. Men de kan ikke si eksakt hva det er som gjør at jeg blør, eller om det vil komme til å stanse snart, eller fortsette ut svangerskapet (er kun 19 uker nå).

Fikk beskjed om at veldig mange blør i svangerskapet, og veldig ofte går det helt fint :)

Så lenge det er god fosterlyd, så har babyen det bra.

Du bør uansett få sjekket dette. Leste et sted, at ved blødninger i svangerskapet, bør man utføre en ekstra UL.

Det går sikkert fint med deg. Og så lenge du ikke har smerter, og det ikke blør veldig mye, så skal du ikke være for bekymret.

Men jeg forstår hvordan du føler deg. Er litt bekymret selv, til tross for at jeg har fått høre både fosterlyd, og sett baby på UL hele 3 ganger.

Får bare stole på at leger, og Jm vet hva de snakker om ;)

Masse lykke til!

Klem fra

Skrevet

TUSEN TAKK!

Det var betryggende å lese :) Har bare vanlig mensenmurring og stikking som jeg har hatt siden jeg ble gravid....

Er det noen forholdsregler du har??? 'Som det å gjøre husarbeid, løfte tungt osv.???

Skrevet

Jeg har fått litt forskjellige beskjeder her :/

Noen sier jeg skal gjøre som vanlig, og noen sier, ta det med ro....

Jeg kjenner, at dersom jeg gjør for mye, får jeg en ekkel tyngdefølelse i underlivet, og kan blø mere. Tar det derfor litt mer forsiktig enn før, og prøver meg litt frem. Jeg har satt treningen "på vent", da jeg leste ett sted, at en skulle unngå sykling ved blødninger i svangerskapet. (det er det jeg trener med da :)

Går heller litt tur, og mannen er grei og hjelper mere med husarbeid:)

Men jeg tror det kan være lurt av deg, å ta det forsiktig inntil du har vært hos legen, og fått sjekket hva det er som har startet blødningen. Dersom det er slik, at morkaken din ligger veldig lavt, tror jeg du skal være forsiktig.

Min ligger veldig høyt, så kanskje det har "revnet" et sted når den har vokst.

Ta gjerne et telefon til legevakten, slik at de enten kan sende deg på UL, eller berolige deg litt.

Dersom de mener at det ikke er noen fare, så ring legen din i morgen tidlig, slik at han kan få henvist deg til UL.

Godt å få sjekka opp sånt.

Skrevet

Har du slike mensen murringer også?

føler liksom at hele underlivet er tungt idag....

løper på do hele tia for å skjekke liksom....

Tror jeg ringer imorgen tidlig.

Skrevet

Ja, jeg har slike mensmurringer fra tid til annen. Noen ganger ganske mye, men fikk beskjed om at dersom det ikke var veldig vondt, trengte jeg ikke bekymre meg.

Ring i morgen du. Krysser fingrene for deg jeg.

Skrevet

aww takk for all svar....

msn????

Skrevet

jeg blødde i nesten 1, 5 mnd. ikke mye men såppas at dopappiret var rødt. vær agng jeg var på do. men det viste seg å være en polypp som blødde.

Skrevet

Har blødd i tre uker nå jeg.:( Hatt to friske blødninger med påfølgene brunt blod.Det er faktisk såpass mye at det renner hver gang jeg er på do. Har vært og hatt ultralyd to ganger og alt ser normalt ut og barnet har det fint. Morkaka ligger og som den skal. Så de vet rett og slett ikke hvor det kommer fra. Men vet åssen du har det,er kjempeekkelt.

Skrevet

blør litt nå når jeg tørker meg, har sendt en sms til jordmoren.

Skrevet

HAR BESTILT MEG EN TEST... FÅR Å SE OM NOEN DAGER OM DET GÅR BRA...

HAR TIME TIL LEGEN PÅ ONSDAG, MEN RINGER ALLEREDE I MORGE....

BLØR NÅR JEG TØRKER MEG OG HAR MENSENMURRINGER...

Skrevet

Min søster hadde også sånne blødninger,ho gikk det bra med å den 10 nov 2006 var jeg med på å ta i mot verdens fineste jente(ho ligner jo sin tante så ikke rart det da) Men der viste det seg at livmor lå foran og litt langt ned.

Men bedre med en skjek for mye.

Skrevet

Hei!

Jeg har blødd hver uke siden uke 9, er i uke 23 nå. Legene har sagt til meg at det er slimhinnene som gjør at jeg blør, brister lett. Det er ikke farlig, men allikevel er jeg 100 % sykemeldt. Skal ta det veldig med ro på dårlige dager, og kan gjøre litt mer andre dager. Håper du finner ut av det. Jeg var veldig bekymret den 1.mnd, men har nå lært meg å leve med blødningene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...