dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 hvorfor ikke bare vente til 3-4 dager etter ikm?da er man jo rimelig sikker på at testene viser riktig svar... tenk så mye penger dere kaster bort på tester. er jo like spennende å leve i håper(synes jeg da....). skjønner at det er spennende,men det må jo føles greit mtp selvrespekten å klare å holde seg til etter ikm?! sånn tenker jeg hvertfall. hvis jeg skulle testet hver mnd i de 2,5 årene vi har være prøvere hadde jeg brukt MYE penger på tester...
Makko med to små gutter Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Er med på den. Synes ikke engang et er spennende. Sjansen for et negativt svar er jo ganske så stor....
Clemencia Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Ja, jeg er helt enig, men skjønner likevel godt at somme tester før, fordi spenninga blir litt for stor til å leve med D er jo litt skummelt å teste så tidlig, fordi man kan aldri vite hva som skjer før ikm... D er ikke meningen at kvinner skal vite at de er gravide så tidlig, så d er jo mye som kan skjer..
Dægern døtte Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Tror nok det er prøvere i de første prøve periodene som er ivrige, da er det noe nytt og spennede, det er vel ikke like spennede å teste hvis man sliter med å bli gravid og nesten forventer en negativ test.. Hvis man vil bruke mye penger på test så er vel det deres valg da....
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Første gang jeg ble gravid testet jeg på ikm dagen, og fikk positivt svar. Denne gangen skulle vi reise bort, så testet 5 dager før, for å være sikker på dette med alkohol eller ei, den var positiv:) Føler ikke jeg mister selv respekten med å være spent å teste før ikm dagen..?!
akicha Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg kjøper strips på nettet og de koster ikke stort. Det er ikke akkurat snakk om store summene jeg tisser bort akkurat. Og selvrespekten? Hvis man setter sin ære i å KLARE å vente, så skjønner jeg at man bevarer mer selvrespekt ved å vente til man har kommet til målet (f.eks IKM). Men, det gjør altså ikke jeg. For min del handler det om at jeg er nysgjerrig, og jeg har lyst å vite så snart som mulig. Jeg klarer å vente hvis jeg vil, stort sett, men jeg ser ikke poenget i å vente når det er snakk om så lite penger. Jeg vil også gjerne vite det tidlig, selv om det at jeg får vite så tidlig betyr at man kan bli skuffet over en urtidlig abort. Jeg tenker da at da får jeg hvertfall bekreftet at jeg har eggløsning, at jeg KAN bli befruktet osv. Jeg ville nok opplevd det som positivt, selv om jeg nok også hadde blitt skuffet. Jeg er på vei over i 5. pp. Altså ikke så gammel i dette gamet, jeg merker at jeg allerede begynner å bli mindre ivrig på testing. Så det er nok noe som roer seg etterhvert... Så lenge jeg har lyst så tester jeg.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2007 utrolig festlig at de som føler seg truffet her er ute og forsvarer seg... mente jo ikke at alle tenkte på samme måte som meg,men jeg synes det er digg å bevise for meg selv at jeg klarer å holde meg,ikke bare ang dette da. akicha: selvfølgelig tester du så lenge du har lyst....hvem skulle være interessert i å prøve å stoppe deg... og selv om jeg rundet 5.pp for litt over 2 årsiden så synes jeg fortsatt det er spennende å teste hvis jeg er i tvil,så tror ikke det kommer så mye an på hvor lenge man har prøvd.ikke for meg hvertfall. synes forresten de kunne laget grav.tester på samme måte som cb dig el-tester,tenk så pratisk da...
Rafi Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er nå bare i min 5pp, har tatt en gr. test og det var når mens var en dag forsinket. Ellers venter jeg alltid til den dagen jeg har ikm, og da har den som regel kommet eller jeg merker at den er der snart. Så da slipper jeg å bruke masse tester.....men det er jo mitt synspunkt. Og så syns jeg det er bedre om jeg får tr, enn at jeg skal teste og teste og få mange negative svar, når jeg kan klare meg med ett men vi er alle forskjellige. heldigvis
übermamma *5 pp* Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tester altfor tidlig rett og slett fordi jeg ikke klarer å la vær!! Kjenner tter symptomer fra ca 3 timer etter sist mens dag...hehe nei ikke fullt såå ille men dog...tiden fra el til ikm er LANG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå