Gå til innhold

Rødvin og amming..ønsker mange svar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet mitt er: jeg fullammer...sliter med pumpe, får bare ut ca 50-60 på begge puppene...så det jeg lurer på er når jeg tar 2-3 glass rødvin, hvor lenge må jeg vente før jeg kan amme igjen?

Leser hele tiden at jadda drikk et glass vin og vent 3 timer...men hva med noen fler....?

Og dersom jeg gir MME...bør jeg pumpe meg og kaste melka?

Seriøst grønn her...vil helst pumpe og gi, men lite "ressurser", skal prøve den der nese-utdrivningssprayen snart!

Anonym

[svar på dette innlegget]

Sv: Rødvin og amming..ønsker mange svar:) NYTT 01:39 28.10.2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt, hvor gammelt er barnet? Er det under 6 mnd ville jeg ikke gitt morsmelk før jeg var edru nok til å kjøre bil, dvs ingen promille ;o) Da ville jeg heller gitt mme de timene det tar å bli edru. De små organene til babyen tåler veldig lite, så jeg ville aldri tatt sjangsen på å drikke noe som kunne skadet babyen min. Drikker heller ikke når jeg er gravid, av samme grunn.

Er det over 6 mnd tåler leveren til barnet det litt bedre, men jeg ville ikke drukket så mye som tre glass og ammet barnet mitt, tenk at du skal håndtere et levende, lite hjelpeløst menneske.... ville ikke gjort det hvis jeg følte meg litt småfull. Dessuten ville barnet fått i seg litt alkohol, og du vet aldri hvordan barnet ville reagert på det.

Dersom du gir morsmelk trenger du ikke å pumpe og kaste, siden alkoholen går ut av melken når den går ut av deg. Så du trenger ikke pumpe annet enn om du kjenner det sprenger på, og da kan du kaste melken du pumper ut.

Har du prøvd med mme tidligere? Ikke alle barn tåler å drikke en hel flaske mme første gang de prøver det, og spyr det rett opp igjen, så ta det gradvis i løpet av noen dager.

Hvis du får ut 50-60 når du pumper, kan du samle opp i løpet av en uke eller noe, så får du nok til ett eller to måltider (kommer an på hvor gammel barnet er og hvor mye barnet spiser).

Jeg slet med pumpen i en periode jeg også, og den nesesprayen hjalp ikke meg. Det som hjalp meg var å slappe heeelt av, senke skuldrene, tenke på barnet og se for meg at melken skulle strømme ut. Ta meg god tid, og ikke la noe forstyrre. Lange tunge drag med pumpen, men aldri slik at det gjorde vondt.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...