Gå til innhold

IVF og adopsjon...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan egentlig noen oppdage det hvis vi ønsker å holde på med IVF og adopsjon samtidig?

 

 

 

Velger å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe galt med det da?

Må jo være lov å ha ubeskyttet sex selv om man vil adoptere, og det blir jo på en måte det samme.

Men hvis dere blir gravide må dere jo utsette adopsjonen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner adopsjonprosessen må man signere på at man ikke lenger prøver å bli gravid, verken naturlig eller ved IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at man skriver under på at man betrakter seg som ferdig med prøving på egenfødte barn, men til nå er det vel ingen som har blitt straffeforfulgt selv om de likevel ble gravide under adopsjonsprosessen... Men blir man gravid, er man jo forpliktet til å informere adopsjonsmyndighetene om det.

 

Jeg har ellers ikke svar på det som HI spør om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Anbefaler at dere ikke kjører løpet sammtidig.

Det blir alt for mye følelser ibnnvolvert og man klarer ikke å glede seg over alle stadiene av adopsjone når man sammtidig håper på å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Min søster gjorde det samtidig fordi hun hadde vel egentlig gitt opp ivf, men så ble hun gravid på 8 ivf forsøk, fikk da samtidig tilbud om å adoptere en gutt - denne måtte hun da takke nei til selv om hun ville ha begge. Har vurdert det samme, i alle fall hvis det ikke går på de tre søskenforsøkene vi har vil vi begynne med papirprosessen paralellt med de to siste men søsteren min tapte en god del penger da... Hadde betalt en god del til adopsjonsbyrået allerede som hun ikke fikk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail og spurte jeg, om en kunne sette igang prosessen: "Sykehusene kan ha lang ventetid for par som vil ha utredet sin barnløshet. De som søker om adopsjon kan derfor samtidig være til behandling for barnløshet. Det skal derfor fremgå av rapporten om eventuell behandling for barnløshet fortsatt er aktuelt. Etter omstendighetene kan opplysningene om fortsatt behandling for barnløshet gi grunnlag for at Barne–, ungdoms– og familieforvaltningen stiller søknaden i bero eller ikke finner å kunne gi forhåndssamtykke til adopsjon.

 

En rimelig tolkning er at man kan søke om adopsjon selv om man ønsker å gjennomføre et prøverørsforsøk til, men at dette bør fullføres før saken skal ferdigbehandles i Bufetat.

 

 

Det er norske myndigheter og ikke adopsjonsforeningene som bestemmer hvem som skal få anledning til å adoptere. Vår holdning er imidlertid klar: en adopsjonssøknad skal ikke kunne sendes til samarbeidslandet dersom ikke søkerne har bestemt seg for at de ønsker å satse fullt og helt på internasjonal adopsjon."

Så det virker som en kan sette igang, litt i hvert fall ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...