Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Vi var på 3d-ul og jordmoren estimerte fødselsvekt til å bli 4200gram om terminen vår er riktig.! Syntes det hørtes mye ut.. Noen som har erfaring med sånt? Kan de ha bommet på terminen ved tidligere ul evt? Jeg vet at jeg selv veide 3300gram, samboer veide 3600gram. Har sånt noe å si?
Ladybug~N&E Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 tja... jeg fikk en gutt på 2,6kilo, estimert til 3,6 på ul i uke 33 selv var jeg 2850g da jeg blei født, to uker på overtid. mannen var ikke stor han heller. 3,4. så jeg tror absolutt at vår fødselsvekt kan gå i arv til våre barn. legen min sa til meg da jeg var på vurdering for igangsetting at "sånt går jo i arv" etter at hun spurte om min fødselsvekt. svigerinna min fikk estimert sin gutt til 4,2 og han veide 3,6 da han kom 6dager på overtid. ei annen jeg vet om fikk estimert jenta si til 3,4 og hun var 2,8 da hun kom. så de tar myyyye feil. men så tar de mye rett å da. jeg syns du bør forberede deg på å få et litt stort barn. slike vekstestimering kan gå begge veier. dessuten hører jeg folk mer erfaring si at å føde barn på 4k er like greit som barn på 3 kilo om bare hodet ikke er for stort!! tenker det går strålende jeg;)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Tusen takk for svar:) Godt å høre at de tar mye feil, for ble litt nervøs her - er tradisjon i familien med langvarige og til dels vanskelige fødsler også skjønner du (sugekopp, tang osv) Så ble litt smånervøs her når hun estimerte et så stort barn i tillegg:) Skal forberede meg på å få et stort barn likevel, lurt å være forberedt. Får satse på et lite hode:) Lykke til videre:)
Ranveig R Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Har ikkje erfaring med vektestimering, men har høyrd mange som har fortalt at den har vore veldig feil. På den andre sida kan det jo vere rett og... Eg trur at arv/gener har mykje å seie, og at dersom både du og pappaen var normalt små ved fødsel trur eg ikkje du får ein veldig stor baby du heller. Men dersom du skulle få det likevel er det ikkje nødvendigvis noko problem å få den ut ) Guten vår var 4440g, 54cm og 37cm rundt hovudet og kom som eit skudd. Blir neste fødsel like grei er eg strålande fornøgd! Både eg og pappaen var forresten store ved fødsel (3880g/54cm og nesten 5000g/56cm) så lege/jordmor har sagt at eg neppe kjem til å få eit lite barn nokon gong. Lykke til.
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Var på vekstestimering to ganger ; uke 31 og 38.. + jordmor har vært ivrig å tippe i tillegg.. På meg stemte det i allefall helt utrolig bra !! Også hørt om store feil begge veier - men for min del var det i allefall helt riktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå