Solitude Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Kan jeg lage denne kaken kvelden før bursdagen ? eller er det noen grunn til at den MÅ lages på selve dagen ? kjeksbunn, et lag med kiwi skiver over. Vispet fløte med marengstopper (knuste), jordbær, kiwi, cocteilfrukt. Og dekorert med hele marengstopper, jordbær.... Jobber på selve bursdagen, og fra jeg kommer hjem til 13 gjester kommer har jeg hele 30 min... ai,ai,ai... rekker såvidt å skifte tøy før huset blir fyllt av 9 åringer. Skal ha sjokoladekake også men bunnen til den kan jeg fint lage kvelden før og så sette på glasur om morgenen dagen etter.
Tommage♀♂ Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Kan du ikke lage alt dagen før og så vispe fløten samme dagen da? Ellers kan du lage alt og la den stå kjølig til neste dag. Men jeg ville nok pisket fløten samme dag tror jeg.På morgenen før jobb om du rekker det?
Himmel og hav Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Det tror jeg ikke at jeg ville gjort. Marengsen kan fort bli bløt, og da er den ikke så god. jeg pleier å lage marengsbunner, og de fyller jeg alltid i siste lita for at den skal holde seg sprø. Men det du kan gjøre er jo å han alt klart (bortsett fra kremen). Skjære opp frukten, knuse marengsen osv, sånn at det bare er å smelle den sammen når du kommer hjem. Sjokoladekake derimot holder seg jo fint med glasur og det hele om du lager den dagen før.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 De fleste kaker BØR faktisk lages dagen før servering. Det er da de er best!
Solitude Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2007 Kan sikkert stille alarmen kl. 04:45 våkner vanligvis kl 05:30.. men hva gjør man ikke for barna sine Går sikkert greit å kutte opp kiwi, jordbær, knuse marengsen og alt det der kvelden før og så bare gjøre alt i full fart om morgenen... Tenkte å lage 1 langpanne bløtkake som beskrevet og 1 sjoko langpanne.. Det holder vel til 14 stk..
Solitude Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2007 Den er super enkel å lage.. Bunnen er bixit kjeks (uten sjokolade), jeg setter kjeksen i kjøkkenmaskinen for å få små smuler. Så dekker jeg hele bunnen med kjeks. og skjærer opp masse kiwi skiver som jeg så dekker bunnen med. Visper 2 små fløter (kommer an på str. på kakeformen), og knuser marengstopper ca. 2 poser og blander sammen med fløten. Så skjærer jeg opp jordbær og kiwi, og setter de sammen med fruktkokteil opp i fløten og rører rundt. og så setter alt sammen opp på kiwiskivene/bunnen. Så dekorerer jeg bare med marengstopper (hele) og noen jordbær. Veldig enkel oppskrift, lånt fra et tupperware party
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå