Gå til innhold

Jeg får ikke pumpet mere enn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ca 120 ml melk på flaske.. har såvidt begynt å venne bebisen min til å drikke fra flaske, for at han skal bli vant til det, så far kan avlaste til tider..

men når jeg pumper meg tom på begge puppene så er alt som kommer ca 120 ml.. er dette nok for et måltid til en liten gutt på 1 mnd`e ?

og, et lite spm ang vasking/rensing av flaske:

holder det å koke flasken med smokken og alt som hører med, eller må den vaskes i tillegg med såpe osv ? skulle vel tro at alle bakterier blir borte når flasken har kokt i kokende vann i ca 2-3 min ?

setter stor pris på svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at det er nok å koke. Men det står, at man skal koke 10min... men ikke spørr meg hvorfor. Skulle tro at alt er borte etter 3min og. Du skal vel ikke oppbevare melken så lenge?

Tror det er nok med 120ml. Du er jo god i å pumpe :) Eg fikk alltid bare 40-80. Men du kan jo pumpe litt i forkant og fryse ned, slik at det er mer i huset hvis det skulle trenges.

Ellers spørr ammehjelpen om råd. Det er kjempe hyggelige og hjelpsomme.

Skrevet

Du får ikke pumpet ut like mye som baby`n får ut ved å drikke selv. Puppene blir ikke helt tømt med pumpe.....

120ml var det jenta mi fikk på samme alderen, men det er vel inviduelt. De drikker jo til de er mett:)

Du må først skylle med kaldt vann, så vaske med zalo, skylle også koke. Det er fett i melka som må vaskes bort. Hvis du prøver å koke en uvasket flaske vil du se at det blir ett fettbelegg i flaska.

Skrevet

oi, det var bra:o)

ja, for en så liten så bør det holde i massevis:o)

flaskene bør ihvertfall skylles godt først, så koker du dem i et par min.. ikke skyll etterpå de er kokt.. det kokte vannet er renere enn springvannet:o)

Skrevet

Det varierer veldig hvor mye babyer spiser, men 120 ml til et måltid for en 1 mnd gammel baby høres mer enn nok ut. Det kommer selvsagt også an på hvor stor (les: tung) han er, da. Jenta mi er nå 12 uker, og når hun får flaske så drikker hun sjelden mer enn 100-120 ml (det er også det som er anbefalt å gi hvis man gir mme, har jeg hørt). Og hun veier over 5,5 kg nå. Et tips om pumping - det kommer som regel mer melk hvis du pumper deg samtidig som du ser på babyen din. Man har også mer på natta/kvelden enn på dagen av en eller annen grunn. Men 120 ml er ikke lite melk.

Ang rensing av flasker så anbefales det å vaske alle delene først enten for hånd eller i oppvaskmaskin før du koker dem i min 5 min. Det er også lurt å være ren på henda når du tar opp delene igjen, og når du setter sammen pumpa...

Skrevet

Alle delene må vaskes enten i oppvaskmaskin eller for hånd før du koker dem i 10 min. Bruk vanlig zalo, - ikke den antibakterielle.

Dette fikk jeg beskjed om på Haukeland da jeg var morsmelkdonor.

Skrevet

Tusen takk for raske svar :-) Da satser jeg på at 120 ml holder for lillegutt. Selvom han idag nektet å ta flaska. har bare prøvd det 2 ganger tidligere, da gikk det kjempe fint, men idag var det plent umulig. Får gi det en ny sjangse imorgen :-)

Jeg sliter litt ang vasking/rens av flasken skjønner jeg. Har gått til innkjøp av en slik Dr Brown kolikk-flaske, og var så dum at jeg ikke kjøpte med oppvasksbørste til denne flasken, for den vanlige oppvaskbørsten jeg har her hjemme får jeg ikke inni flasken. Så jeg har kun fått satt flasken i varmt zalovann i en times tid, før jeg fikk kokt den.

Noen som har noen kjekke tips til hva jeg kan gjøre, frem til mandagen, da skal jeg gå til innkjøp av børste til denne flasken, om det finnes.

HI :-)

Skrevet

Jeg legger flaskene/ og pumpen i bløt etter bruk i zalovann, så skyller jeg det og koker. Tror det holder i massevis! Angående mengde så trenger babyer 150 ml per kg. per døgn. Så hvis du deler det på antall måltider i døgnet så får du måltidsmengde. 120 ml. er nok MER enn nok. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...