annie-77 Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Brukte dette sist jeg var gravid, men hører at anbefalingene har endret seg siden det. Regner med at det er noen opplyste vordende mammaer her inne :-) :-) Når begynne med te og kapsler? Og hvor mye te må man drikke daglig for at det skal ha noen hensikt??
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg var innom helsekosten her om dagen, og da sa hu dama der at man kunne begynne med kapslene 2 mnd før termin. Det samme gjelder vel teen og regner jeg med. Doseringen er jeg ikke sikker på, da jeg avventa hele kjøpet så glemte å spørre om det.. har hørt folk snakke om 4-5 kommer med te om dagen (?), og så er det vel 2 kapsler om dagen(?).. ja ikke sikker på dette ser du..
Sussa jan 2016<3 Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Begynte med kapsler på torsdagen. da tar eg 3 stk 2 ganger daglig.Hu på helsekosten mente det va litt tilig, men legen min sa på onsdagen at visst ongen kom no så va det no ikkje for tilig, så eg tar sjangsen. Har 24 snart 23 dager i gjen
lillemor og lillebror Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Fikk beskjed om ikke begynne med kapslene før det var 2 uker igjen...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 rart at de ikke er mer samkjørte ang info om dette på helsekosten da.. ganske stor forskjell på 2 mnd og 2 uker liksom..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Hva er dennen teen og kapslene til?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 tror det er for å fremskynde fødselen, men er litt usikker
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 I motsetning til hva mange her inne later til å tro, har disse bringebærblad-greiene visstnok veldig lite med bevisst fremskynding av fødselen å gjøre. Teorien er dog at de skal gjøre livmoren sterkere og bedre forberedt, og samtidig øke elastisiteten i hudvev etc. På den måten skal de kunne hjelpe mot revning under fødselen, og samtidig sørge for at livmoren raskere både åpner og trekker seg sammen igjen, noe som kan føre til kjappere og enklere fødsel, og kortere rekonvalesenstid etterpå. Om de faktisk fungerer i praksis er på ingen måte bevist, og sånn sett er det nok opp til hver enkelt bruker å vurdere om det å prøve dem overhodet har noe poeng. (Selv er jeg for tiden desperat, og heier således på placeboeffekten, mens jeg hiver innpå så mange kapsler jeg bare kan.)
annie-77 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2007 Hm blei ikke så mye klokere jeg. Ja skal jo være bra for elastisitet og modning. Hadde bare 20 min pressrier sist, men vet jo aldri om det skyldtes kapslene eller ei. Men jeg tør ikke og la være og ta dem denne gang! Har 6 uker til termin så da er det kanskje på tide og begynne med kapslene også, får searche litt mere på nettet om info :-)
linnini Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 heisann:) mange forskjellige meninger her... har svigemor på helse kost,jeg fikk beskjed om å starte med kapslene ca 5 uker før termin.det og at jeg skal ta 2 tab 3ganger om dagen det er også det som står skrevet på pakkningen.(red raspberry fra natures sunshine) det står også at bringebærblad er noe som er brukt i slutten av et svangerskap for å gi fødselen et normalt forløp.jeg følger nå iallefall dette,og drikker noen kopper te om dagen 2-3...
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Min jordmor ba meg vente med å ta bringebærkapslene til jeg var kommet til etter uke 36. Nå har jeg kommet til uke 37, så nå skal jeg begynne å ta dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå