(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 I dag har det vært en perfekt dag. Den starter med at vi dro til Lillestrøm for å hente cup-finale billetten som jeg sto 4 timer i kø for forrige lørdag uten å få da det ble utsolgt. Heldigvis skaffet kanarifansen flere billetter til oss som hadde frosset i så mange timer uten å få i kaoset. Så tok vi en tur på bokmessa i Oslo, bare tittet og drakk en kopp chai-latte. Derfra reiste vi hjem og laget sugar-cookie deig, og mens den lå i kjøleskapet så tømte vi gresskaret for innmat og laget den kule jack o'lanternen som vi skal ha lys i på Onsdag. Var meningen vi skulle vente med å lage småkakene til i morgen, men så begynte vi alikevel og det var stor suksess. Lille har hatt det så morsomt, griset med deig og gresskar-innmat. Trykket ut gresskar, spøkelse, hekser, hatter, katter og edderkopper med former i deigen og nå er de stekt. Nå står bare pyntingen av kakene igjen. Det tar vi i morgen. Så hentet mormor Lille fordi hun så gjerne ville sove over der borte, og kjæresten laget nachos til oss. Nå koser jeg meg med et glass pepsi og skal sove lenge i morgen. Deilig. Forresten så er tilbake på dietten igjen i Morgen..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2007 *dytt* Også jeg som ville skryte av den fine dagen. snufs.. er ikke cat her engang til å skjønne min cup-finale glede??!!
Frk. Vable Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Ohoi, det hørtes koselig ut!!! Kanskje ikke akkurat det jeg ville gjort en perfekt dag, men hver sin smak!!
imsdal med julesmak Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Så kjekt =) Er så deilig med sånne dager som går helt som smurt =) Tenker det var kjekt å få tatt i bruk de nye cookiecutterne og =) Får kose dere masse med pyntingen i morgen da!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2007 hehe..tja, jeg har mange slags perfekte dager da.. men i dag var en bra en.
Amonym i dag Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Det hørtes jo ut som en herlig dag da, innholdsrik og mye moro med barnet, perfekt ja:) Heldig du som får sove lenge i morgen!! (en time ekstra faktisk;))
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2007 japp, og om de blir fine skal jeg legge ut noen bilder i albumet her. hehe. ja, var akkurat det..at alt gikk som planlagt og ikke noe suttring eller uforutsette hendelser.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2007 ahh.jaaaah.. leeeenge.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 stå sååå lenge i kø for å se en kjeedelig kamp..Kommer gærr te å sovne på sofaen da, ja...Men seieren henter dere nok hjem, ja... (dessuten er cola zero bedre enn pepsi :-) hva er dette sugar-cookie? Og kvisleis har du laget spøkelser og hekser og sånn? Hvor får man tak i slike former??
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Åhh, det hørtes digg ut!!! Høres ut som den supermamman du:-)) Det med billettene skjønner jeg ikke helt, men det er sikkert fint, haha..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2007 kjipe-laila sovne? jeg tror du er gal. hehe.. Jeg tar ingen seier på forskudd. Her skal kampen spilles først. Den billetten var verdt hvert minutt i den kalde køen. jeg spiser eller drikker ikke light-produkter, jeg tror det er dårlig for kroppen og gir en enrom sultfølelse. men cola er godt det å ja. sugar-cookies er en deig nesten som pepperkakedeig.. men mye mer klissete. kan skrive oppskriften her jeg: 225 gram smør 265 gram sukker røres sammen til det er fluffy og blir litt hvitt.. 2 - 3 egg tilsettes røren sammen med 1 ts vaniljeekstrakt 415 gram mel røres inn i klisset du har laget sammen med 1 og en halv ts bakepulver og nesten en ts salt deigen er utrolig varm og klissete så den må stå i kjøleskapet noen timer og kan godt stå hele natten før du kjevler den ut på bakepapir (du må ha mel på både kjevle og deigen) og lager mann og kone-kaker. (eller halloween former da) så pynter du de med glassur med feks konditorfarge i når de er avkjølt. Gode søte kaker. Deigjen skal ikke være sånn peppekaketynn når du lager mann og kone kaker, men litt tykkere..så de liksom er litt sånne myke og fluffy når du tar de ut. de skal stekes mellom 5-7 minutter på 200 grader mitt i ovnen. holdt med 5 min i min ovn da de ikke skal bli brente i kantene eller brune. bare lyse og fine. formene har jeg bestilt herfra www.cookiecutter.com De har masse forskjellig der alfabet og juleformer, påskeformer og prinsesseformer. Og food-coloring og annet stasj til kakene.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2007 jeg er langt fra noen supermamma da, men i dag gikk alt på skinner..bortsett fra at hun ikke synes det var så himla gøy i oslo da..bortsett fra chai-latten hun fikk. hehe. posh 3-åring. hehe. hm. cupfinalen er viktig. jeg gleder meg som en unge.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 takker og bukker..nå skal det bakes:-) kjip'ern å gå igang med det nåp, men like greit - er jo meldt et helsikes vær i morgen... er vel sjeldent man bør ta seieren på forhånd, men akkurat denne tror jeg det skal rimelig mye til for å tape...men - det sies jo at ballen er rund, da:-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2007 ja, det er jo helt kurrant å bake med vanlig former også kan du jo skjære ut noen med kniv om du er kreativ. det skal sies at man må jobbe litt fort med deigen når du kjevler den ut og trykker den ut. Derfor er det greit å bare kjevle den rett på bakepapiret med litt mel under og over, og på kjevlen.. også trykke de ut med litt mellomrom og fjerne deigen rundt kakene, og slenge de i ovnen. ungene kan jo trykke de ut, men det er et mas med å få kjevlet det ut uten at det klisser. så her var det voksenjobb å kjevle og ungejobb å trykke. ha det gøy med kakene i morgen da. nå må jeg sjekke oppskriften en gang til for å være sikker. hehe.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2007 (joda den var rett den..hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå