Gå til innhold

Fikk "sparken"

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ny jobb og sjefen skulle komme hele uken for og skrive kontrakt, men det skjedde ikke. Dette var første uken på jobben og ble dårlig siste dagen før helgen og kunne ikke komme. (Tok til og med turen til legevakta) Syntes dette var skikkelig pinlig med sykefravær første uka og etter helgen tok jeg en graviditetstest(på jobben, siden jeg ikke hadde noe mistanke egentlig) og da den var positiv, var jeg i sjokk og sa grunnen til daglig leder for at jeg bare måtte dra hjem igjen. Vet det var dumt, men var som sagt i sjokk.Veldig forståelsesfull gav hun meg tre dager fri til å komme meg litt på. Da jeg kom tilbake sa hun at de ikke kunne skrive kontrakt med meg likevel. Ut og skaffe seg jobb igjen, og fikk heldigvis et vikariat, men uvisst hvor lenge.

Men jeg vet ikke om jeg får nok til de 6 mnd? Fikk også attest fra første jobben pga jeg tenker at hver uke kan ha noe å si? Men der stod det at jeg valgte å slutte?!! Kan det ha noe å si? Det er jo ikke tilfellet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, typisk sånn som skjer... hvor langt er du på vei?

Noe lignende skjedde meg, jeg var 4 md på vei når jeg sa det til sjefen, jobbet der 2 md og hadde fått vikariat i et år. To uker etter at jeg sa det sa de opp kontrakten min pga av omstrrukturering kalte de det, men jeg er jo ikke dum så vet jo hva det gikk i... ihvertfall det jeg gjorde var å sykemelde meg, hadde allerede bekkenløsning og det hjalp ikke på å ikke føle seg velkommen på jobb. kontrakten min gikk ut i oktober og jeg har vært sykemeldt siden august, hadde jeg ikke gjort det på denne måten så kunne kanskje jeg gått glipp av fødselspengene.

Tenk på deg selv og hva som er best for deg og barnet, dette kommer nok til å ordne seg. Man må ha opparbeidet seg 4 uker før man kan bli sykemeldt. og jobber du de første 6 md av svangerskapet trenger du ikke bekymre deg om de siste 4 , da har du opparbeidet deg fødselspenger.

Syns det er litt dårlig at hun formulerte den attesten på den måten, for du vil garantert få spørmål om hvorofr du sluttet...

Ønsker deg lykke til ihvertfall, av en eller annen grunn ordner ting seg til slutt...:)

Skrevet

Ta kontakt med arbeidstilsynet, den organisasjonen du eventuelt er medlem i eller lignende for å ta opp dette, da det er ulovlig å si opp noen pga graviditet.

Og dersom det står at du selv ønsket å si opp, er jo dette ren skjær løyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...