Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Noen som kan være så snill å hjelpe meg? *Noen som kan legge ut denne på skravle å?* 22:24 27.10.2007 Jeg er bare 20 år og veier over 100kg.. Ja jeg har prøvd og prøver å gå ned i vekt.. Det som er det største problemet er vel godteri og brus.. Blitt flink til å bare ha det i helgene, men kan sikkert spise en sjokolade i ny og ned i ukedagene.. Gå turer med min samboer kan jeg å gjøre, men har astma og blir fort sliten.. Sikkert litt pga overvekten også.. Er bare hjemme om dagene, leter etter ny jobb.. Ingen barn.. Vil begynne å trene på trenings studio,mn må vente til økonomien er litt bedre enn nå.. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg KAN spise og hva jeg IKKE skal spise.. Setter stor pris på om det er noen der som kan hjelpe meg! Skriv gjerne noen oppskrifter på middag som er sunt også. Setter pris på absulutt alt.. For er lei av å bli mobba pga overvekt. Har vært *stor* hele livet mitt og er villig til å kunne komme med ned noen str.. Evt komme med noen *timeplan* på når og hva jeg burde spise iløpete av en dag.. Tusen takk for at du leste.. Hilsen ei jente som er kjempe fortvilet og redd for å hjerte problemer elr noe pga vekten.. Anonym sug lut
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Synes du skal melde deg inn i en av disse vektklubbene til vg eller dagbladet jeg, evt melde deg på et grete roede kurs. Ville satset på det før jeg meldte meg inn på treningsstudio.. du kan jo bruke naturen til å gå turer i for å trene men kosthold lærer du ikke på treningsstudioet.
Mø schæl! Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Dette blir selvsagt bare sånn ca - du kjenner din kropp og vet hva du trenger og ikke trenger. Men her er et forslag, hentet fra Grete Roede som jeg selv har gode erfaringer med: Frokost (ca. 0800): 2 brødskiver med pålegg. Drikke: 1 glass melk eller juice. Lunch (ca. 1100): 3 brødskiver med pålegg. Frukt. Mellommåltid (ca. 1400): 1 brødskrive med pålegg. Middag (ca. 1700): velg deg noe sunt, f.eks. kylling eller svin, og bruk karbonadedeig eller svinekjøttdeig i stedet for vanlig kjøttdeig. For min del skal middagen være rundt 600 kcal. Kvelds (ca. 2000): 2 brødskriver med pålegg. 1 glass melk. I tillegg skal du daglig ha i deg 3 frukter og 3 melkerasjoner, f.eks. yoghurt eller vanlig melk. I tillegg er det viktig med mosjon, prøv om du kan gå deg en god times tur tre ganger i uka, f.eks. Eller kanskje du kan begynne å svømme? Prøv å være konsekvent med treninga, sett deg opp en egen timeplan over når du vil trimme. Får du med deg samboeren din på gåtur er det jo en ekstra bonus :-)! Lykke til!
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Hva med å prøve ketolyse? Det funker veldig bra for de fleste som er som deg. Først og fremst (uansett hva du velger å gjøre): *Selvsagt MÅ du kutte all brus og godterier. Også i helgene. *Kutt potet, kornprodukter og sukker i all form. Det inkluderer brød (bakt av mel), pasta (det er også mel) og ALLE slags søtsaker. *Drikk masse vann. Minst 3-4 liter hver dag. *Ta vitamin, selen, krom og kalsiumtilskudd. Ketolyse forum: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110
Nina76. Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Brød til 4 av 5 måltider. Ugh så kjedelig. Hehe. :-) Ketolyse er bra. Jeg gikk ned 6 kilo på 2 uker dær. Videre ca 1,5 kilo i uka ganske lenge. Herlig.
Fire småtroll Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Det er vanskelig å snu på dårlige vaner, men mitt tips er å ta en ting om gangen, da er det lettere å gjennomføre uten at du føler du må forsake så mye av det du er glad i.. Jeg har aldri slanket meg mer enn 10 kg, men det brukte jeg over et halvt år, skynd deg langsomt du! Hvis jeg var deg, med mye tid og dårlig pust ville jeg lagt opp løpet omtrent som det her. - stå opp tidlig, senest åtte-halv ni - spis en yoghurt med litt gryn/frokostblanding i - rusle en liten tur i frisk luft før du spiser frokost, grovt brød med normalt pålegg. - spis en god lusj også, brød eller knekkebrød og frukt - normal norsk middag, fisk, karbonadekaker, kylling osv, men bare en porsjon Rusle en tur igjen etter middag, sett deg som mål at du skal ut i frisk luft å bevege deg to ganger om dagen. Du trenger ikke pese med tunga ut av munnen, men kjøp en skritteller og sett deg som mål å øke antall skritt hver uke. - knekkebrød og fruktsalat til kvelds Jeg gikk ned i vekt bare ved å kutte ut ALL drikke med kalorier, bare vann og fun light til hverdags, lettbrus i helga. I tillegg til at jeg fulgte regelen "Alle måltider har en begynnelse og en slutt" Jeg spiste ingenting mellom måltidene, måtte jeg ha en sjokolade en dag tok jeg den sammen med lunsjen. Mitt problem er nemlig småspising og kjeder-meg-spising mellom måltidene, det en MAANGE kalorier i en kjeks.. Ønsker deg lykke til!
Mø schæl! Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Går an å variere da, vet du :-)! Har mange forslag til alternativer, men dette var jo bare et "råforslag"! Mange som er glad i brød også! "Cluet" er at denne jenta kommer i gang med en livsstilsendring, ikke en slankekur. Min teori er at de fleste kan fint gå ned 10 kilo hvis de vil - problemet er å holde seg der. For veldig mange går man opp de 10 kiloene raskt igjen, kanskje med litt ekstra bonus i tillegg. Derfor er det viktig at man finner noe man kan LEVE med - og jeg tviler på at man kan leve på ketolysekur resten av livet? IKKE kritikk altså, bare et spørsmål. I bunn og grunn er det jo tre ting som gjelder: 1. Spise sunt 2. Spise ofte (4-5 ganger om dagen) 3. Fysisk aktivitet
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Schvuups!: Ketolyse er kostholdsendring du skal leve med jo. Det går ut på å leve lavkarbo resten av livet, men i tillegg er det en boostekur for å få ned vekten. Altså kur først, så vedlikehold på lavkarbo. Er man såpass stor som henne er det ofte godt å starte med noe som fjerner kilo relativt fort, og som motvierer til å fortsette. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå