Magandang anak ko Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Var ikke noe bra:o( Så ut som det var en del cha cha cha osv inni der også. Ikke noe gøy uten ordentlig salsamusikk heller...
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 ikke jeg heller. skikkelig skuffendes i dag.. syns egentlig ingen var flinke jeg : (
3b@rnsmor-30* Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 ikke jeg heller altså... ble faktisk skikkelig skuffa.... tydelig at det er en vanskelig dans å lære..
Magandang anak ko Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2007 Det er jo det som er så rart, for salsa er LETT å lære! Hele dansen består av TO TRINN! Kan man grunntrinnene, så kan man danse salsa!
Kosel Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 ikke jeg heller... - salsa er overhodet ikke vanskelig å lære...
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Ehh. DU kan ikke salsa nei. :-) Salsa har tre typer grunntrinn, og hver av de har tre nivåer. Og hvert grunntrinn har4 eller 6 steg.
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Men når det er sagt så er ikke jeg haller imponert over salsaen på skal vi danse. Rådårlig.
Magandang anak ko Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2007 Nei vel...??? Basic cubansk salsa har to trinn, "frem og tilbake" og sidelengs" trinn. Disse trinnene brukes til å danse salsa. Klart trinnene blir litt annerledes i turer, men takten og grunntrinnene er de samme uansett. Jeg har danset salsa i flere år, og med mine to trinn kan jeg danse bedre salsa en de viste på tv i kveld iallefall;-p
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 1: Den mest brukte i cubansk salsa er cross back. 2: De danset ikke cubansk salsa Jeg både opptrer og underviser salsa (før jeg fikk tulla da).
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Men jeg tviler ikke på at du danser bedre enn de på svd. De var håpløse. :-)
Magandang anak ko Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kan ikke navnene på trinnene, har aldri brydd meg om å lære navn;o) Har gått på flere kurs, har bare lært disse to grunntrinnene og brukt dem til å lære turer osv. Jeg vet jo at de ikke danset cubansk stil, men mener likevel at det ikke er vanskeligere å lære salsa en de andre dansene de lærer. Synes det var stotrende og uten flyt. LA-style osv liker jeg ikke hvis de som danser ikke er ekstremt flinke, da ser det bare dårlig og amatørmessig ut. Salsa slik jeg liker det, er tett, sexy og sensuelt, ikke showdans:o)
Magandang anak ko Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2007 He he he, takk for det;-p Jeg danser ikke showsalsa, men sexy salsa:o)
Labbetøs Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 Mhm. Mye forskjell ja. Dette er en rueda-mix, men den viser ganske tydelig cubansk salsa og de bruker cross back nesten hele tiden. (Cubansk salsa) http://youtube.com/watch?v=IBVpDS3VIsQ Til sammenligning er dette LA-style:
Magandang anak ko Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2007 Jepp, det er den cubanske stilen som ligger mitt hjerte nærmest;o) Den er mer "ekte" og sensuell, mens LA-style er bare show og ikke så personlig. Dette er bare min personlige mening:o) Så iallefall salsaen i den siste videoen, i motsetning til enkelte av dansene på svd;-p P.s. ser på filmen at cross back er det jeg refererte til lenger her oppe hvor jeg beskrev hvilke trinn man trenger for å danse cubansk salsa:o)
cherry coke Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har ikke snøring på salsa, men jeg blir veldig imponert over Tshawe(?). Han har fantastisk kroppskontroll og rytme=) Og sjarm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå