Gå til innhold

Jeg er ikke imponert over salsaen i skal vi danse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke noe bra:o( Så ut som det var en del cha cha cha osv inni der også. Ikke noe gøy uten ordentlig salsamusikk heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke jeg heller. skikkelig skuffendes i dag.. syns egentlig ingen var flinke jeg : (

Skrevet

ikke jeg heller altså...

ble faktisk skikkelig skuffa.... tydelig at det er en vanskelig dans å lære..

Skrevet

Det er jo det som er så rart, for salsa er LETT å lære! Hele dansen består av TO TRINN! Kan man grunntrinnene, så kan man danse salsa!

Skrevet

ikke jeg heller... - salsa er overhodet ikke vanskelig å lære...

Skrevet

Ehh. DU kan ikke salsa nei. :-)

Salsa har tre typer grunntrinn, og hver av de har tre nivåer.

Og hvert grunntrinn har4 eller 6 steg.

Skrevet

Men når det er sagt så er ikke jeg haller imponert over salsaen på skal vi danse. Rådårlig.

Skrevet

Nei vel...??? Basic cubansk salsa har to trinn, "frem og tilbake" og sidelengs" trinn. Disse trinnene brukes til å danse salsa. Klart trinnene blir litt annerledes i turer, men takten og grunntrinnene er de samme uansett. Jeg har danset salsa i flere år, og med mine to trinn kan jeg danse bedre salsa en de viste på tv i kveld iallefall;-p

Skrevet

1: Den mest brukte i cubansk salsa er cross back.

2: De danset ikke cubansk salsa

Jeg både opptrer og underviser salsa (før jeg fikk tulla da).

Skrevet

Men jeg tviler ikke på at du danser bedre enn de på svd.

De var håpløse. :-)

Skrevet

Jeg kan ikke navnene på trinnene, har aldri brydd meg om å lære navn;o) Har gått på flere kurs, har bare lært disse to grunntrinnene og brukt dem til å lære turer osv. Jeg vet jo at de ikke danset cubansk stil, men mener likevel at det ikke er vanskeligere å lære salsa en de andre dansene de lærer. Synes det var stotrende og uten flyt. LA-style osv liker jeg ikke hvis de som danser ikke er ekstremt flinke, da ser det bare dårlig og amatørmessig ut. Salsa slik jeg liker det, er tett, sexy og sensuelt, ikke showdans:o)

Skrevet

He he he, takk for det;-p

Jeg danser ikke showsalsa, men sexy salsa:o)

Skrevet

Mhm. Mye forskjell ja.

Dette er en rueda-mix, men den viser ganske tydelig cubansk salsa og de bruker cross back nesten hele tiden. (Cubansk salsa)

http://youtube.com/watch?v=IBVpDS3VIsQ

Til sammenligning er dette LA-style:

Skrevet

Jepp, det er den cubanske stilen som ligger mitt hjerte nærmest;o) Den er mer "ekte" og sensuell, mens LA-style er bare show og ikke så personlig. Dette er bare min personlige mening:o) Så iallefall salsaen i den siste videoen, i motsetning til enkelte av dansene på svd;-p

P.s. ser på filmen at cross back er det jeg refererte til lenger her oppe hvor jeg beskrev hvilke trinn man trenger for å danse cubansk salsa:o)

Skrevet

Jeg har ikke snøring på salsa, men jeg blir veldig imponert over Tshawe(?). Han har fantastisk kroppskontroll og rytme=) Og sjarm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...