Gå til innhold

kan noen hjelpe meg ang mamma,

Anbefalte innlegg

Skrevet

mamma og pappa sliter voldsomt i forholdet sitt. Pappa drikker hver dag,flere mengder med alkohol,og frykter vekk på land stedet deres for å være i fred og drikke. Og han skriver og fæle sms til oss barna i fylla.Skikkelige stygge ting. Mamma har tatt dette opp med han flere ganger,prøvd å få han til å snakke og si hva som plager han,og att han må velge henne eller alkoholen,men han hører ikke,eller gir hun svar.Bare later som om alt er greit etterpå.Nå er mamma skikkelig mækk lei,og aner ikke isne arme råd hva hun skal gjøre.Hun har nevnt psykolog hjelp for han men det skal han ikke. Hva gjør man i sånne situasjoner?Det er klikket fullstendig for mannen,han har alvorlige store problemer.Så jeg har sagt til mamma att hun bare får bytte lås på huset og si att han ikke er velkommen hjem før han har fått skikk på livet sitt. Og dette er hun villig til å gjøre... Er det noen som har vært i noen lignende situasjoner?Jeg trenger mangen innspill. Takk for att du gadd å lese

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en mulighet for at han hadde blitt med på time på familievernkontoret (eller hva det nå heter) ? Kanskje ikke så "skummelt" det, som psykolog.

Er det mulig for dere barna å snakke med han, eller avfeier han dere også?

Skrevet

Hna trenger tydelig hjelp i allefall. Hadde nok rådet mammaen din til å flytte fra han en stund, eller gjøre som du sa. Kanskje han skjønner alvoret da? Og samtidig prøvd å finne hjelp til han.

Og hadde jeg vært dere barna, hadde jeg byttet mobilnr., så jeg hadde sluppet å lese stygge sms. Forklart han hvorfor.

Skrevet

Nei,hun får han nok ikke med på noen samtaler,alle sånne ting er dumme og ubrukelige. Så hun har prøvd alt,og vi barn har prøvd å få han i tale og prate skikkelig med han,men det nytter ikke,Er han edru når vi prøver å prate blir han sur og stikker,er han full er det bare dritt som kommer ut av kjeften på han. Syns så synd på mamma,hun har gitt han 1000 sjangser men han forandrer seg ikke.Så nå har hun gitt opp og føler hun må gjøre noe drastisk.Er fryktelig dumt,men han trenger virkelig hjelp.Han er skadet i hodet sitt,ikke stygt ment men han sliter virkelig.

Skrevet

uff, vil bare si at jeg føler med deg!

har en mor som er alkoholiker og det er ikke lett. pappa er nå klar for å kaste henne ut... hun ønsker ikke å slutte å drikke dessverre. "det gir henne så mye" har hun uttalt - bullshit...

klem til deg!!

Skrevet

Har dere prøvd alle muligheter er dat faktisk bare én ting å gjøre for henne (og dere); Kutte ham ut.

Veldig drastisk og helt forferdelig, men noen ganger helt nødvendig for å komme videre med egne liv.

Vet om en som måtte gjøre nettopp det. Enn så glad hun var i mannen sin, så kunne hun ikke klare det livet mer. Hun kuttet ham helt ut (men ungene hadde noe kontakt med ham). Ikke en gang i begravelsen hans gikk hun, da han døde noen år senere. Hun var veldig glad i ham, men måtte på ett tidspunkt bestemme seg for at han ikke var en del av livet hennes lengre...

Ønsker dere lykke til i en vanskelig situasjon, håper han innser etterhvert at han trenger hjelp.

Skrevet

Takk,ja det er slitsomt å se på foreldrene våres når de har det sånn,får helt vondt jeg.Men er liksom begrenset hva vi skal blande oss inn i,og ikke alltid like lett å gi råd.Må nesten finne ut av det selv..

Skrevet

Det er grusomt med kong alkohol som desverre alt for mange tilber. Jeg tror i allefall ikke det nytter å dra pappaen din med på samtaler etc uten egentlig selv å ville det. Han MÅ gjøre det for sin egen del, ikke for at dere synes han skal. Jeg tror at en bare må forene seg med at han har tatt et valg, nemlig å drkke. Så får en leve livet sitt så godt det lar seg gjøre, uten at han er i det.

Masse lykke til

Skrevet

Det tror jeg og,for er jo i bunn og grunn VI som vil att han skal gå å få hjelp ikke han,da hadda han gjort det for lenge siden,så han har tydeligvis tatt et valg,trist men sant.

Skrevet

Tuuusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...