Gå til innhold

Hjelp, jeg eser ut:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 24 uker på vei, og har lagt på meg 9 kilo hittil. Jeg spiser veldig sunt, rugknekkebrød med ost/ kokt skinke, og vanlig, ikke spesielt feit middag. Spiser lite og ofte(5 måltid pr dag)Spiser ingenting søtt i ukedagene, men unner meg litt om lørdagen, men med denne farten på vektøkningen bør jeg nok slutte med det også. Jeg har de siste seks ukene lagt på meg hele 5 kg.

Pga bekkenløsning kan jeg ikke trene så mye, men har begynt å sykle litt på trimsykkel.

Jeg vet at det er normalt å legge på seg under en graviditet, og er ikke redd for det, men dette tempoet bekymrer meg, spesielt med tanke på at jeg er forsiktig med hva jeg putter i meg. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro. Selv om de hopper på fort nå så kan det fort stilne av.

Skrevet

Har ikke noen råd, men kom til å tenke på meg selv, he he

Gikk opp 20 kilo, jeg. Uten en eneste dille, ikke brus, godteri eller store porsjoner...

Skrevet

Ja,ser ut som om jeg må regne med noe sånt selv også.. Ble du kvitt alle kiloene igjen?

Skrevet

Hei!

Jeg gikk også raskt opp i vekt i begge mine svangerskap, husker særlig med førstemann da jeg gikk opp fire kilo fra den ene kontrollen til den andre - var riktinok jul da, men ganske sjokkert da ja!...

MEN selv om vekta skjøt i været i starten, stagnerte den etterhvert, og jeg endte faktisk med å ha gått opp 10 kilo i begge svangerskapene. Og med tanke på at barne mine veide 4.3 og 4.4 kg så var vel ikke det så verst? Så ikke stress du, og uansett om du legger på deg mer, så lenge du spiser normalt, ikke fråtser i alt fristende tror jeg nok kiloene som kommer på, vil forsvinne ganske lett etterpå også.

Men husk å kose deg litt også da!

Skrevet

Jeg er selv 31 uker på vei og føler litt d samme. Vekten var passelig de første 24 ukene men så plutselig skjedde d samme med meg.. gikk opp ca 5 kg på bare ca 4 uker.. Men er nok ikke like flink som deg med maten då... Men mine kom fort av igjen med nr 1 (la på meg ca 20kg) pga masse turgåing..

Skrevet

Like langt på vei som deg og har 10 kg pluss :o(

La på meg en del i sommer da jeg var kvalm og det eneste som hjalp var å spise. Men har lest at disse ukene vi har vært igjennom nå og litt til er de man legger på seg mest i. Ser også på helsekortet fra forrige gang at jeg knapt la på meg siste halvannen mnd.

Skrevet

Takk for svar:-) Får håpe det stagnerer litt nå da. Skal nå uansett unne meg litt god mat og noe godt i julen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...