Lillespireengangtil Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Vi venter ei lita jente i begynnelsen av desember,og har en liten gutt på snart 19 mnd fra før. Jeg begynner å bli ganske stor,men han bryr seg ikke!!! Han spør aldri hvordan jeg har det,engasjerer seg absolutt ikke i noe,og det er jeg som har kjøpt inn alt vi trenger!!! Nå synes jeg det er på tide at han begynner å bry seg litt,ikke gidder han å reise seg fra sofaen om lillegutt trenger hjelp til noe,det er jeg som må gjøre alt.(med stor mage og bekkenløsning) Ikke så mye som en gulpeklut har han kjøpt inn. Dette ble et langt syteinnlegg,mulig det bare er gravidhormonene mine som renner over her.
loppelaura Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Har han aldri gjort noe? For viss han ikke har det så er han vel vant med at du ordner opp... Da må han kanskje bli minnet på det, og at du spør han på en vennlig måte om han kan gjøre ditt eller datt da tror jeg nok at han vil gjøre ting. Lykke til:-)
Lillespireengangtil Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2007 Han har hjulpet til da og nå,men ikke i denne graviditeten. Når jeg sier at sånn skulle vi hatt så sier han bare "åja". Har prøvd å la det gå ei stund å se om han kanskje kjøper det,eller nevner det, men neida. Har prøvd å si det til han,men da blir det bare en stor krangel,og det gidder jeg ikke.
loppelaura Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Hmmmm... Ja forstår deg,men hva er det i hovedsak du ønsker at han skal gjøre for å lette ditt arbeid? F.eks støvsuge, hente i barnehage, vaske bad, henge opp klær eller mer håndverker arbeid som male, skru opp ting, snekkre.... Jeg spør bare for da kan du sette opp et par ting som du virkelig vil han skal gjøre og da bare fokusere på det og la de andre tingene bli bagateller.... Prøver bare å hjelpe altså...............
Lillespireengangtil Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2007 Skjønner:) Jeg vil at han skal hjelpe til å handle inn ting,altså gå inn på en butikk å kjøpe et par sparkebukser. Vugga står på vaskerommet,ferdigpusset av meg, han skulle male den for mange uker siden siden han jobber seint (fra tre til ellve) Så ønsker jeg at han skal bry seg de dagene jeg såvidt klarer å gå,men likevel vasker og styrer med vår sønn. Greit nok at han ikke skjønner at han skal henge opp klærne jeg har vasket,men han når jeg spør så sier han at han skal gjøre det imorgen.
loppelaura Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Offfff.... Syns dette høres slitsomt ut for deg, han rir ikke den dagen han saler med andre ord!!!! Har ikke så mye mer å si ,men prøv å vær litt streng med han som- i morgen MÅ du male vuggen!!! Da syns jeg det er dårlig av han viss han ikke gjør det. Lykke til videre, han kan jo kanskje lese innleggene dine, kanskje han forstår at han må ta mer tak da....??? trøsteklem :-)
mamma til 2 små:=) Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Men bare det å bry seg litt mer,sette seg litt inn i deg og hjelpe til! Ha litt forståelse og vise repekt ved å hjelpe så godt en kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå