Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Vet at invitasjonen til bryllupet til en god venninne etterhvert dumper ned i postkassen... Og datoen for deres store dag er 13 dager før min termin....... Har to spørsmål: Burde jeg takke ja, selv om det er 13 dg før termin? Tanker rundt det? Det andre er kjole! Hjelp! Vet at kleskoden er relativ stiv; mørk dress/smoking... Kommer til å komme mange i lange kjoler, spes siden dette er et vinterbryllup. Forslag til hvor jeg kan finne en lekker kjole (er attpåtil veldig kresen) på østlandsområdet? Kan jo kjøpe en av disse kjolene med høyt liv i vanlige kjolebutikker, men sjansen er vel stor for at den da ikke passer når magen strutter som verst??? Forslag? Kunne virkelig tenke meg noe slikt: http://www.isabellaoliver.com/io/Shop?DSP=30100&PCR=3:200:2030&IID=DR70 Men skummelt å handle såpass dyrt på nettet...... Men sjekk ut linken, utrolig mye fint fra Isabella Oliver........
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg hadde takket ja. Regner med venninna di forstår det om du melder avbud i siste liten fordi ting er på gang. Når det gjelder kjole; Du kjenner ikke noen som kan sy, da? I innvandrerbutikkene som selger stoff på Grønland har de masse flotte stoffer, og finner du et fint mønster, og kjenner en som kan tilpasse dette litt en stor mage, kan du få noe som blir akkurat som du vil...
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg var i bryllup 6 dager over terminen sist. Problemet var sko, og ikke kjole i mitt tilfelle. Jeg hadde så mye vann i beina, at jeg måtte opp 2 størrelser i pensko. Men i løpet av kvelden så vokste jeg ut av dem også, så måtte ta på meg støvlettene til slutt. Jeg hadde en løs kjole (ikke mammakjole) som var av sånn gjennomsiktig, svart stoff. Under hadde jeg en tettsittende svart kjole. Jeg syns egentlig at litt tettsittende klær er pent når en er gravid
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Gode tips Kanskje jeg skal prøve å finne et fint mønster.. De bør jo ha det i syforretninger? Og stoff bør jeg også klare å finne.. Verre med en villig "sydame".. Kanskje jeg skal overtale mamma... Og det med sko! Godt poeng! Hadde jeg ikke tenkt på.. Får ha det i bakhodet når det nærmer seg.. Liten vits i å regne med å få på meg de smekre og nette høyhelte pumpsene jeg bruker nå.......
Lita jente på vei :-) Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg ville takket ja. Alle har forståelse for om du må melde avbud pga event fødsel. Tror du vil angre om du takker nei og du er i fin form den dagen om dette er nær venninne. I mitt bryllup var det ei som hadde 1,5 mnd igjen til termin. Hun kjøpte en lekker selskapskjole i stor str som ble nydelig på henens struttende mage. Dene kan jo selges etetrpå om man ikk epasser den / får sydd den inn etter fødsel.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 På stoff og stil i Drammen har de masse mønster. De har sikkert en nettside og om du googler....
Lita jente på vei :-) Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Den kjolen på linken var forresten fantastisk !!!!!
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Skal ta en titt på Grønland og på Stoff og stil jeg Takk for tipset! Og jeg kommer nok til å takke ja.. Sant som dere sier at brudeparet vil ha full forståelse om jeg må takke nei pga fødsel eller eventuell skrekkelig form.. I vårt bryllup var en av gjestene høygravid og hun danset mer enn alle hele kvelden og holdt ut blant de siste ut på natten Ja! Ikke sant den kjolen er super... Drømmer om en sånn deilig, løs og ufattelig lekker kjole!
hagenisse Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 Den nettsida og den kjolen var helt fantastisk! Fineste gravidklærne jeg har sett! Skulle gjerne eid flere av de plaggene der:) Lykke til med kjolejakt! Alle kommer til å synes du er vakker uansett, med flott mage!
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Det var koselig sagt, hagenisse Ja, jeg har vært inne og tittet på Isabella Oliver-klærne mange ganger, men de er bittelitt dyre, og litt kjipt å handle på nettet hvis det ikke passer etc... Men utrolig mye fint! Skulle ønske slike klær var å få tak i i norske butikker!
Vårunge08 Skrevet 27. oktober 2007 #11 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg var i bryllup 2 dager før termin da jenta mi ble født. Takka ja til invitasjonen, men spurte om det var ok å komme til kaffe, og ta en pause hjemme under middagen, da det ikke var godt å sitte på en stol så lenge av gangen, og sånne middager vare ofte lenge.. Gikk fint, men måtte ha 'pen' gravid-bukse, og pyntet meg heller med oppsatt hår og et stort sjal.. ikke så moro, men jeg ville ikke bruke penger på en kjole i elefant-størrelse, som det ikke var sikkert jeg fikk brukt heller hvis jeg skulle ha født før bryllupet. Riene startet under dansen, men jeg holdt ut et par timer utover natta likevel. Ville ikke 'røpe' for hele slekta at fødselen muligens var i gang, og heller ikke ta oppmerksomhet fra brudeparet.. Danset til og med med min far med rie.. han skulle ha visst hvorfor jeg var litt ustø til tider... Hadde kanskje ikke gjort det igjen, tenk om vannet hadde gått midt i selskapet! ) Uansett så fikk jeg ei herlig datter kvelden etter.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Klart du kan takke ja. Jeg var selv i bryllup 5 dager før termin og det gikk fint. Dro hjem tidligere enn de andre da men. Ble skikkelig sliten utover kvelden. Jeg hadde en kjempefin penkjole for gravide. Den var nydelig. Kostet 1000 kroner da, men var absolutt verdt det. På bena derimot var jeg ikke like fjong...haha...hadde så mye vann i kroppen og fikk ikke på meg sko så jeg gikk i samboern sine Adidas-slippers )
Cindy_jah Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Hei og hopp! Jeg skal også i vinterbryllup..:-) Men pga. litt dårlig økonomi rett etter juletider så har jeg allerede gått til innkjøp av kjole.. Har selvfølgelig litt å gå på..:-) Og den er flott og bruke etter fødsel også! En god link er www.krappe.no :-) Denne er norsk og BILLIG! Fant min kjole her :-D Bryllupet jeg skal i er 26. Jan og da er jeg 8 1/2 mnd på vei..gleder meg.. men hold deg unna dansegulvet til tider..har hørt det kan utløse riene for tidlig ;-) Lykke til!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 29. oktober 2007 #15 Skrevet 29. oktober 2007 Vet ikke om dette går hvis kjolen må være sid, men jeg foreslår allikevel. Kjenner til en gravid som skulle i selskap og kjøpte et skjørt som egentlig er for store damer. Det trakk hun over magen og festet livet rett under puppene. Kjøpte en topp og festet et silkebånd i overgangen mellom toppen og skjørtet. Det ble veldig fint, men det krever jo at man finner et skjørt i riktig fasong pluss litt kreativitet og muligens syferdigheter.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #16 Skrevet 29. oktober 2007 Takk for kreativt tips Kanskje det blir løsningen, å mekke litt på et stort skjørt... Syferdighetene mine er heller dårlige, men hva har man vel mødre og svigermødre til? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå