Gå til innhold

3 mndr og ammes 4 ganger om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun vil legges kl 20 og sover greit fra 20.30 tiden. Men hun våkner tre til fire ganger om natten og vil ammes, virker som hun er sulten for hun suger inntenst da. Jeg gir henne mye om dagen også, når hun ønsker. Kan hun være sååå sulten hele tiden. Har prøvd å gi henne mme på kvelden før jeg legger henne, men hun er like sulten på natten. Kan jeg prøve å bare gi henne smokken en gang i løpet av natten? Hva skal jeg gjøre, litt slitsomt i lengden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må le litt. Kjenner meg igjen. Det er altså helt normalt (tror jeg) at en unge også vil ha mat på natt. Og jeg har ikke giddet å bry meg med MME. Mye styr og ikke det beste heller.

Jeg har valgt å avfinne meg med at det er SKREKKELIG slitsomt i lengden. Sånn er det. Samsoving gjør det hele mindre slitsomt for mor i denne familien. Og så kommer den deilige natten, hvor mamma stapper inn ørepropper og mini er stor nok til å få pappakos og vann. Og bli rasende hoppende sinna på pappa for første gang i sitt liv. Men det er helt ok, for han er der, bysser, koser, gir vann og legger ned. Og får som hatten passer og koppen i hodet.

Men JEG SOVER.

Skrevet

Det er i grunnen helt normalt at en baby spiser 4 ganger mellom klokken 20 og 7-8 neste morgen, mini på 4,5 mnd spiser også 4 ganger om natten sånn ca nå, da han var 3 mnd spiste han 6-7 ganger pr natt fra klokken 19 til klokken 7. Kom seg litt når han begynte med grøt. Er igrunnen ikke så mye å gjøre med det, slik er det for veldig mange å ha baby, de blir større og rundt 5-7 mnds alder når de spiser minst 2 måltider med fast føde for dagen kan man natteavenne dem.

Skrevet

Er førstegangs, så jeg måtte bare spørre. Usikker. Skrives stadig her inne at miniene sover heeele natten fra de er neste født (overdrivelse). Tror ikke det er helt bra det heller.

Skrevet

hehe jeg har også en på 3 mnd og jeg føler meg heldig som "bare" ammer 4 ganger om natta...

Så lenge pjokken sovner med en gang etter mating så syns jeg det fungerer kjempegreit..

Har et barn fra før og da var det ikke greit.. Han skreik 3-4 timer hver eneste natt i godt over ett år... DET var slitsomt..

Så fortsetter det slik skal jeg gjerne nattamme lenge jeg...

Skrevet

hei sovehjerte.. Leser nok de samme innleggene som deg og må si at jeg også sitter å er temmelig missunnelig på alle de som skriver om miniene sine som sover så godt...

Men som tobarnsmor og mange venner med barn vet jeg at dette ikke er tilfelle hos de fleste.. Leste faktisk for en stund siden en artikkel og der står det at man absolutt ikke skulle forvente at barna sov hele natta før de var ett år..

Sover hun godt bortsett fra at hun vil ha mat så er det ikke noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...