Gå til innhold

Er litt forvirret akkurat nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått overgangsstønad en periode, men er nå student og regner da med at jeg får det jeg får i mnd nå( stipend og lån ) omgjort til stipend i den perioden jeg er hjemme med babyen. Får jeg engangsstønad? Hvor tidlig kan man event søke om denne? Har fått endelig termin fra sykehuset på ordinær ul. Eller får man foreldrepenger av overgangsstønad? Betalte jo skatt av denne men trodde ikke det ble regnet som lønn... Litt forvirret nå.... Hm.....Skal bo sammen med barnefaren så overgangsstønaden faller bort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg veit ikke om det med overgangsstødnad, men har du rett til lån i Lånekassa, får du fødselsstipend derfra. Og engangsstødnad får du hvis du ikke har hatt inntekt (over en viss sum). Du får med andre ord både stipend fra Lånekassa og engangsstønad. Du kan søke om engangsstønad en viss tid før termin, men jeg husker dessverre ikke hvor lenge. Gå inn på sidene til nav.no, der finner du sikkert mer info.

Skrevet

Takk for svar, prøvde lete på sidene hos nav men afnt ingenting ang når man kunne søke bare innen tremnd etter fødsel. men om os blir regnet som lønn så får jeg kanskje ikke engangsstønaden da, vanskelig med alle disse reglene....

Skrevet

Os er ikke lønn men en trygdeytelse som ikke kvalifiserer til foreldrepenger.

Engangstønaden kan du søke om når du er 26 uker på vei.

Skrevet

Så jeg må vente til etter 26 uker med å søke? Litt tregt i toppen her i kveld, sorry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...