melinda Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Det må være et som jenta mi på 10 mnd sitter godt i og som hun kan ha lenge.
~sjiraff~ Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Besafe iZi kid fra HTS har vi og er kjempefornøyde. Snuppa er nå 3 år og 1 mnd og har fortsatt plass noen mnd til selv om hun er på størrelse med en normal 4 åring.
Mille** Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Vi har besafe izi combi tror jeg det heter fra HTS, veldig fornøyd. Kan ha den bakover og forovervendt. )
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Enig med Sjiraff, izi Kid eller Kombi. Vi har izi Kid og vår gutt på 3 år bruker den enda bakovervendt og har god plass :-)
MissAntrop Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Hva er forskjellen på Izi comi, Izi Comfort og Izi kid?
~sjiraff~ Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 iZi combi er vel egentlig det samme som iZi kid bare at det kan brukes begge veier. iZi comfort er vel bare fremovervendt?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Jepp. Comfort er kun forovervendt, izi Kid er kun bakovervendt og Kombi kan stå begge veier og ser helt ut som izi Kid i utseende.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 Izi kid er den som ble testet ca 2004/2005 og kom ut som best i test. Men den må altså monteres riktig. Den er billigere enn Combi, som er en nyere versjon som kan brukes begge veier og har litt mer polstring enn izi kid. Men izi kid er en super stol som bare er bakovervendt og koster det halve. Ihvertfall på Torshov bilrekvisita i den grad de har igjen på lager. Tror jeg betalte ca 1700, og combi er 3300 ca. Men så er jeg beinhakka sikker på at det ALDRI blir aktuelt med forovervendt bilstol før ungen er 18 kg, 4 år eller rett og slett har vokst ut av selene på den bakovervendte.
melinda Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2007 Ser ut som om de fleste har besafe sin bilstol, noen som vet om denne er billigere i Sverige?
heisand? Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 maxi cosi skal jeg kjøpe når småen blir over 9kilo. er så utrolig super bra den maxicosi jeg har nå... )
frøkenfryd:) Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 besafe izi combi har vi og er fornøyd:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Her stod valget mellom akta graco cosmic comfort og besafe.. Valget falt på Akta, da jeg syntes det hadde bedre hodestøtte.. Det er vendbart..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 Besafe Izi Kid. Er ikke aktuelt å snu snuppa forovervendt, så da så vi ingen grunn til å kjøpe et hvor vi kunne bli fristet til å snu. Har venner som kjøpte combi fordi den kunne snues og de falt for fristelsen til å snu pga litt sutring, snudde forovervendt og like mye sutring. Men nå nytter det ikke å snu tilbake igjen.. Snuppa sitter veldig godt og har god plass til bena. Er nå 23 mnd :-) Setet har kommet godt ut i test. Det er enkelt å montere, nå har vi gjort det noen ganger og det tar meg MAX 5 minutter å få det ordentlig montert. Det var viktig for oss at det ikke gikk helt til 25 kg, da det er en kjennskjerning at jo større spenn i kg stolen gjelder for jo flere kompromisser må produsenten gjøre for at det skal gå. Derfor ønsket vi kun til 18kg. Det samme gjelder også for kombi/kontra en stol som kun kan brukes 1 vei, man må gjøre kompromisser for å få til det og det er derfor tryggere med en stol som kun kan brukes 1 vei. Alt i alt en stol vi er veldig fornøyd med som fremdeles kan brukes lenge. Kjøper nok et likt setet til barnet i magen også, når den er så sto at den kan ha en slik stol :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå