Gå til innhold

Sparker sinnsykt mye...


Theressse1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er 24+2 og har kjent liv helt siden... tja tror det var rundt uke 16. Og han lille har hatt regelmessig døgnrytme. helt stille om morgenen og helt vill på kvelden. Men... De siste 4 dagene har jeg vært i dårlig form. litt feber og omgangssyke... og i de 4 dagene har lillemann vært crazy inni der.. Sparker så hardt at jeg får vondt innimellom. og sparkene er heeeele tiden. går ikke 2 min uten harde spark. og det begynner faktisk å bli slitsomt allerede.. hele magen beveger seg når han snur og vender på seg.... jeg har vurdert om jeg skal ringe legen, jeg ringte en natt til legevakten bare for å høre hva ho sa, men ho bare fniste og sa at "når du ikke merker noe i det hele tatt så kunne jeg skjønt deg". og det gjorde meg skeptisk til å si det til legen også...

 

bekymret som jeg lett blir så lurer jeg på hva dere hadde gjort....?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har også kunnet kjenne liv fra uke 16. er nå 23+3 og nurket er stort sett aldri i ro her heller...magen spenner seg til kynnere pga så mye aktivitet fra babyen og hele magen hopper til tider. Noen ganger så kjennes det ut som om babyen har spasmer nesten.

 

Tok det opp med jormor for 1 1/2 uke siden og hun sa at da har babyen det fint hvis det er mye liv...god tilgang til oksygen og næring.

Jeg tenkte bare, når skal denne ungen sove litt liksom? Men det er mye liv i denne perioden men noen kjenner det bedre enn andre og etterhvert, nærmere uke 30 og oppover roer babyen seg som regel og får et sovemønster fortalte jordmor til meg.

 

Fortell legen din om alle bekymringene, det er bedre å vite enn å gå å lure og være bekymret hele tiden.

Ingen spm er dumme!!!!

Men å gå å bekymre seg er ikke bra for værken deg eller babyen din:)

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret =) skrev forresten feil, at jeg er 24++, er 23+3 hehe.*surrpåsurrpåsurr*

det roet meg litt at du fikk beskjed om at det ikke er unormalt. :))

Ja tenker det jeg også ganske ofte, at når skal dette lille mennesket sove ??:o heheh. ja legen min sa også at om det er mye liv er det den beste måten å vite at barnet har det veldig bra=)

 

Tusen takk og lykke til videre selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva du skrev, og må si jeg kjente meg veldig igjen..Så fint du hadde fått svar! :) Utrolig å mye man blir urolig for! Føles som ett vannvittig stort ansvar noen ganger! Ikke rart man kan bli litt overfølsom på att noe kan være galt! Jeg har mine funnet noen små-triks som hjelper for meg få han roligere... Tro det eller ei, klassisk musikk funker Iallefall for meg da.. Også liker han veldig godt om vi spiller litt gitar eller synger for han.. Kanskje du liker å spille ett instrument eller synge litt?:)

Vet ikke om noe av dette kan hjelpe deg, men har iallefall hjulpet meg:)

 

Masse lykke til, også håper jeg du finner noe som kan få lille turbo til å roe seg litt innimellom!

Også får vi være glade for att vi kjenner mye liv, blir sikkert sunne og friske barn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mye man går å tenker på og blir urolig for hehe;) Tusen takk for tips, skal definitivt prøve ut =))

Ja blir nok noen sporty fotballspillere eller håndballspillere tenker jeg *hihi* ;))

 

Masse lykke til til dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...