Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 jeg har i dag vært veldig plaget av halsbrann. noen som har noen godt råd?
snø* Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Har hørt å at å tygge mandler kan hjelpe... ikkje fått testa det sjøl! Eller var eg avhengig av samarin sist eg var gravid! Lykke til!
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 fløte? drikker du bare ren fløte da? sliter med gallesten i tillegg og vet ikke hvor bra det er med fløte da? skal jo unngå fet mat.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Melk er bra, da det er "base", og nøytraliserer syren. Fikk et tips om epler, i forrige svangerskap. Syntes selv det hørtes rart ut, da epler inneholder mye syre, men prøvde - og det hjalp faktisk.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 2 spisesjeer med rein farin. ikke skyll ned med vann
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Dra på apoteket og kjøp syre nøytraliserende! Tyggetabeletter eller flytende! Enkelt og greit. Kan også anbefale og sette senga litt høyere (10-15 cm) oppe ved hodet, legg noe under senga. Spis ofte men lite, ikke fet mat. Unngå fet mat, sterkt krydret mat, rå gullerot eller kål. Du finner ut hva som fungerer for deg. Spis en kjeks når du kjenner at det begynner å brenne. Ikke gå for lenge uten å bruke syrenøytraliserende, du kan få sår i spiserøret, syren tærer også på tennene! Du får noe som heter gaviskon, det beskytter spiserøret mot syren. Legger seg som en fin hinne over slimhinnen i spiserøret, stopper den brennende følelsen. Syrenøytraliserende nøytraliserer syren, vil anbefale og bruke begge etter behov. Etter avtale med lege eller spør på apoteket hva du trygt kan bruke mens du er gravid.
grivid m/nr.2 Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Rød Link, tyggetabletter, fåes på apoteket. Eneste som hjelper for meg....
Ulldott Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 GAVISKON!!! Smaker tapetlim men det hjelper!!!
grivid m/nr.2 Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Kommer med Linken min igjen jeg.... De smaker Peppermynte, mye bedre det =0)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Har og er selv plaget m halsbrann....Når jeg drikker melk så går det bort for en stund.....har vært plaget m dette under allel tre graviditetene, og for meg er det kun melka som hjelper..
2 barn-i juni kommer nr 3:-) Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 LOVEHEARTS!!! De funker som bare det og godt er det jo også:-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg våknet i natt med grusom halsbrann, og hadde ikken noe å ta. Har hørt at melk hjelper, men er allergisk så det er utelukket. Mandler pleier å hjelpe, men i natt var det ikke snakk om. Straks jeg la meg nedpå, startet det igjen. Da kom jeg på at min far pleide å spise natron når han hadde halsbrann. Så jeg rørte ut ei halv teskje natron i et glass vann. Og det hjalp. Fikk ikke halsbrann igjen før nå på kvelden. Natron er noe man bruker i bakverk og har aldri hørt at det er farlig for graivde.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 28. oktober 2007 #16 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med lilleprins: LOVEHEARTS =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå