Gå til innhold

Hvor mye veier deres baby nå?


Legekjærringa

Anbefalte innlegg

Får høre på helsestasjonen at jeg har en stor baby. "Ser ut som han får nok mat ja, bollekinne og dobbelthake".

Han veide 5650g når 2.5mnd og var 57cm lang. Men andre i barselgruppe har babyer som veier nesten en kg. mer og er bare en uke eldre. Synes ikke min baby er en kjempe, men jeg merken han har blitt tung i rompa, he he ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann.. nei, din baby er nok ikke noen kjempe :-p

Vetlo mi var 6300 på sist kontroll.. da va hu ca 2.5 mnd også!

får ik målt lengden pga hu bruker sånn hoftepute, Men ho har vært god å rund helt fra første dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Marius er ikke så liten lengre! Han veide jo bare 2929 g da han ble født, men nå, når han er 10 1/2 uke, så veide han 5990 g! Har lagt på seg ca 200-250 g hver uke, og det må man jo si seg fornøyd med!! Er ikke sikker på hvor lang han er, men tror det er sånn ca 58-59 cm. Var 49 cm da han ble født, så igjen så sier jeg meg svært fornøyd!! Han har blitt verdens beste koseklump!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vår lille Frederick slår alle her. Han hadde lagt på seg 500 g i uka da jeg var på 6 uker kontroll!! Nå er han 12 uker og veier 8 kg og er 60 cm lang! Han ser ut som en liten sumo-bryter i bare bleia. legen lo høyt da jeg var der sist, han er over alle normal kurver og det bare på morselk.... og Jeg har gått ned 20 kg på 12 uker( og jeg har spist masse sjokolade og kaker ) Veldig fint å bare ha 3 kilo igjen til normalvekt, men det kan ikke fortsette sånn i mange mnd til. Merker at jeg blir fort sliten og forkjøla.

hihi ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi var 6440 gram og 64 cm da hun var 2 mnd. Vokst 10 cm og lagt på seg 1,7 kg siden fødsel:) Godklumpen til mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veide 5775 gram og er 64 cm lang (ja du leste riktig) han vokser ut av alt før jeg får brukt det...... dette var på 8 uker, nå tipper jeg han er rundt 6 kg (veid på vekta hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6 ukers kontrollen var jenta mi 5380 g og 58,5 cm lang. Nå skal det siea at hun var 4278 g og 55 cm når hun ble født 02.09.07 14 dager over termin(melder meg i augustklubben da jeg egentlig hadde termin i aug jeg og kjenner ingen i sept)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det høres ut som du har noen unormal baby.

 

Halvor ble sist veid da han var 8 uker (2 uker sia). Da veide han 5760g og var 59cm. Han følger nesten kurven sin, han var 4675g da han ble født men bare 50cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...