Gå til innhold

hva kan deres baby nå?


Gjest

Anbefalte innlegg

Min er 2 måneder og jeg ser fremskritt hele tiden synes jeg.... han klarer å løfte hodet litt i korte perioder men holder hodet ganske stødig når vi går med han og han kikker rundt, han smiler og ler med hele kroppen, han har funnet hendene sine (sutter på tommelen eller hele hånda rettere sagt), lager go'lyder og prater med hele kroppen (armer og ben går i ett). Han forsøker av og til å gripe leker med litt forskjellig hell..... og krabbe-refleksen synes jeg har vært der hele tiden.

 

Hvor langt er deres kommet i utviklingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby blir 3 mnd. om en uke og kan det samme som din. I tillegg (om ikke tilfeldig) prøver han å etterligne grimaser. Jeg har kysset han på kinnet flere ganger også og da har han laget smattelyder og laget trutemunn. Han bokser til noen leker som henger over vippestolen og snur seg når han hører stemmen min. Prøver å løfte på hodet når han sitter i vippestolen, akkurat som om han vil reise seg opp. Griper etter ting på stellebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi løfter hodet og delvis brystkassa nå hun ligger på magen. Har trilla rundt på ryggen et par ganger (tilfeldig, når hun blir veeeeldig sinna). Klarer trille fra ryggen over på ene siden, sutter på hender, bokser etter leker, prater og småler. Holder hodet og titter rundt når vi bærer henne.

Når jeg ligger på sofane og har jenta sittende med mine lår i ryggen løfter hun hodet når jeg tar henne i hendene.

Virkelig begynt å interessere seg for leker i sterke farger og lamper og lys er en slager.

 

Selvsagt verdens flinkeste baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er 12 uker og liker best å sitte på fanget for tiden, hun er veldig sterk i hele kroppen og holder hodet veldig bra. hun kan legge seg over på siden når hun ligger på ryggen. hun leker mye med et aktivitetesett som står over henne. Hun dytter mye i lekene og kan ta tak i dem med begge hender. hun kan også gripe rundt og holde leker jeg gir henne i korte perioder. på det verbale plan har hun de siste dagene funnet ut at hun kan lage mange lyder og prater med alt, blir vel ei skravlebøtte som si mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår er 12 uker i dag og smiler også å ler. Han er ikke så glad i å ligge på magen, men har begynnt å gjøre krabbe bevegelser med beina når han er det. han er også, som søsteren var, veldig gald i å "stå" når man holder han. Han lager gå bevelgelser med beina.Søsteren hans fikk to tenner når hun var 12 uker og lille gutt sikler og spiser noe voldsomt på knokene sine. Så jeg er litt usikker på om han også får tenner tidlig....

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvor har hele tiden vært stiv i kroppen, så han holder hodet oppe lenge i de fleste stillinger, noen minutter når han ligger på magen. Men å ligge på magen er ingen favoritt! Han var bare 2 uker og 2 dager og kjempesint da han snudde seg fra mage til rygg første gang. Han spenner seg i bue når vi kun holder han under magen, og han er så stiv at han står på fanget når vi holder rundt overkroppen. De siste 2-3 ukene har han dratt seg litt opp når han holder i armene våre.

 

Han pludrer såvidt, og smiler og ler når vi veiver med armene hans og gjerne synger eller tullprater. Hører han musikk, så bytter han på å lytte og veive med armene selv. Han er enda ikke bevisst hendene sine, men han tar dem i munnen, for der inne klør det noe innmari. Håper det er leeenge til tennene kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...