Bebis120408+150511 Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har i 4 uker nå sliti med et lår som jeg mister følelsen i.. det kommer en ubehagelig følelse i det og til slutt en brennende "smerte".. ikke noe behagelig i det hele tatt.. noen som har vært med på dette før? Jordmor mente kanskje at det er nurket som ligger på en nerve...hmm....er 16 uker på vei..
Mamma til 2 prinser Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har det slik nå, fødte for 10 mnd siden og jeg hadde det slik etter at jeg fikk min første også. Det skyldes for min del noen nerver nederst i ryggen som ligger i klem. Men det er bare når jeg bærer nurket på armen eller bærer noe annet som veier litt.(handleposer e.l) Stråler ned i begge beina, vondt ja! Det ble borte av seg selv sist, så jeg håper det går over nå også. Du kan jo ta det opp med legen neste gang du skal dit, det kan jo være at det er det samme hos deg oxo og at det er noen øvelser du kan gjøre for at det skal bli bedre. Evnt. fysioterapi. Lykke til, håper det blir bedre!
zadine Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 I fare for å skremme.....men jeg må bare komme med et svar. Det kan være en nærve som ligger i klem. Det kan være noe isjas lignende. Men jeg må bare fortelle om min opplevelse. I fjor oktober hadde jeg en nummen følelse i venstre beinet mitt. Det kom og gikk litt. Veldig ubehagelig, så jeg gikk ned til sykepleier (jobber i nordsjøen og var på jobb). Hun mente at jeg satt feil på stolen min. (sitter i kontrollrom hele dagen) Så jeg fikk en ny stol. Dagen gikk og det kom tilbake. Men fortsatt mente hun at det var nærver i klem. To dager etter kjente jeg det samme i venstre arm også. Ikke så mye og ikke så lenge, men nok til at jeg ble redd. Jeg gikk til sykepleier igjen. (nå var det kommet ut en annen), og han la meg på benken og målte blodtrykk, lyttet på meg og snakket med meg. Så ringte han legen i land og de konkluderte med at det ikke var hjertet så da kunne jeg bare være på jobb. Menjeg måtte love å gå til legen med en gang jeg kom i land. (2 uker senere) Jeg gjorde så, og derfra ble jeg sendt i CT. Fikk telefon fra sykehuset 3 dager senere med beskjed om at jeg hadde svulst på hjernen. Heldigvis så endte det godt. Det viste seg etter et halvt år med undersøkelser og CT og MR og blodprøver at det var en gigantaneurisme (utposning på blodåre), i hodet, og denne hadde tettet seg (altså en blodpropp), som igjen hadde gitt en liten hjerneblødning. Men det var altså når aneurismen tettet seg at jeg mistet følelse i venstre bein og venstre arm. Mitt poeng er ikke å skremme deg, men å fortelle deg at du bør være på vakt, og du bør oppsøke lege på mandag. Og om det skulle forverre seg så oppsøk legevakten. Jeg er skikkelig oppmerksom på kroppens signaler nå, og ser jo nå at jeg burde handlet tidligere når jeg kjente det. Men jeg er ikke vandt til å være syk, er ikke vandt til at kroppen ikke virker. Og så er jeg ikke eldre enn 33 år så tanken på slag/drypp var langt fra mitt hode. Ønsker deg lykke til, og jeg håper selvsagt at det bare er en nærve i klem. Håper ikke jeg skremte deg.
Bebis120408+150511 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2007 det går fint.. jeg regner med at det har en sammenheng med graviditeten da jeg ikke har hatt dette før nå... skal på kontroll til legen på onsdag,så jeg tar det da:)
*lima78* Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Jeg har merket noe i mitt venstre bein de siste par ukene... Er i min 17. uke nå. Jeg fødte sist i mars 2006, og den gangen hadde jeg dette i høyre bein. Jeg klarte å holde ut i jobb som sykepleier fram til to mndr før termin den gang, da ble jeg sm pga bekkenplager (ikke pga beinet..) Men utpå sommeren hadde beinet ikke blitt bedre, og jeg fikk diagnosen lumbago isijas. Jeg syns ikke noe om å ha en sånn diagnose hengende over seg, men jeg ble i hvert fall helt god i beinet ca 9 mndr etter fødselen:) Denne gangen vet jeg at jeg kommer til å si fra til legen og kreve sykemelding eler i hvert fall sterkt redusert arbeidsmengde hvis mitt venstre bein forverrer seg. For jeg er overbevist om at jeg sist gang kunne vært spart for MANGE plager etter fødselen hvis jeg bare ikke hadde presset meg sånn i forhold til jobben! Husk at dere gjør samfunnet en stor tjeneste ved å bære fram nye skattebetalere..... Så slutt å ha dårlig samvittighet overfor arbeidsplassen! Tenk på dere selv. (Dette er noe jeg stadig prøver å lære meg selv...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå