Gå til innhold

Jordmødre + Ullevål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen erfaring med jordmødre fra ullevål? noen som har møtt jordmora si på ultralyd og er førnøyd/misfornøyd?

Jeg har hørt så mye negativt om enkelte jordmødre der. At de rett og slett er frekke, og at man ikke føler at man blir tatt godt hånd om der, spesielt under fødselen, de er bare stressa og egentlig til null hjelp.......Noen som har noen meninger/erfaringer rundt dette?

Håper noen har noe positivt å si om ullevål, er nemlig der jeg har plass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun jeg traff på min UL var i alle fall utrolig hyggelig!

Aner ikke om hun bare jobber med UL siden jeg går utifra at en kanskje må spesialisere seg litt for å bli god på det?

Men møter jeg henne blir jeg i alle fall glad:)

Har to venninner som har født på Ullevål, og begge har vært kjempefornøyde. Spesielt med hotellet. Ei anna venninne fødte på riksen og var ikke fornøyd. Helt fullt, fikk lite hjelp, og måtte ligge på gangen i over et døgn etterpå.

Helt motsatt av "ryktene" altså i.o.m så mange skryter av Riksen:-)

Skrevet

Har sånn flaks at jm jeg går til kontroll hos jobber på Ullevåll avd B,der jeg har fått fødeplass. Hun er iallfall veldig hyggelig.

Har hørt mest positivt om ullevåll jeg :)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg ble møtt av ei stressa jordmor på telefonen da jeg ringte føden her om dagen pga magesmerter. Hun stønnet og sukket over at det skjedde 20 ting på en gang. Men hun svarte nå på det jeg lurte på og var nøye, men stressa JA!!!

Skrevet

Alle de jeg kjenner er fornøyde med Ullevål.. Har ikke hørt noe negativt om jordmødrene heller. Da jeg var på første ul der forrige uke var hun ul-legen/jordmoren helt ok. Ikke i katagorien fantastisk som min helsestasjon-jordmor er, men helt ok. Hun var veldig flink og forklarte oss godt alt vi så på skjermen... Jeg har fått plass på avd. B.... :)

Lykke til!

Skrevet

JM jeg traff på UL var nydelig! Herlig opplevelse! Kan ikke si det samme etter at jeg var på AHUS i 2004...

Men...har hørt mest positive ting om Ullevål, men det vil alltid finnes opplevelser som ikke er riktig så positive. Viktig å si ifra hvis du gjerne vil ha en annen JM enn den du får(under fødsel altså)

Skrevet

jeg ble avvist ved ullevål da jeg skulle føde i 2006..... møtte på en sur, frekk jordmor i telefonen, så veldig glad at jeg heller ble sendt på ahus, hvor jeg ble tatt imot med åpne armer:-)

Jeg hadde hatt rier ganske lenge da jeg ringte, vannet nettopp gått med blodstenk, kastet opp i en time, og ennå fikk jeg beskjed om at skal du føde her må du være hjemme lengre, ingenting ledig nå:-( ##"&%!!

Skrevet

jeg hadde en svensk jordmor under fødselen,som var helt fantastisk! hun gjorde opplevelsen til noe helt spesielt og jeg følte meg tatt vare på hele tiden. jeg skal føde igjen på ullevål i februar og har ingen motforestillinger mot jordmødrene der. har også positiv erfaring fra jordmødrene jeg møtte på barselavdelingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...