avent1 Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg er i uke 37 og er utrolig vond og sliten heeele tiden. Har en gutt på 21 mnd som krever sitt. Saken er at urinen min har slått ut hver gang jeg har testen den i dette svangerskapet men legen min ser ikke ut til å bry seg. På skjema står det L3+ tror jeg. Og jeg har en god del vann i kroppen. Hendene er vannete og stive. Klarer av og til nesten ikke bøye fingrene mine:_) Kan dette være tegn på at noe er galt eller?
Impulsiw Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Såvidt jeg vet er signalene proteiner i urinen, økende blodtrykk, væskeansamling (mer enn før), hodepine og smerter oppunder buken. Kvalme og generell uvelhet er også vanlig. Fikk i alle fall beskjed om det nå når jeg var hos jordmor. Går egentlig hos en lege men hun sa at kontroll de siste 14 dagene ikke var nødvendig så jeg gikk på helsestasjonen og jordmor ble lettere sjokkert fordi det er på slutten at svangerskapsforgiftning oppstår. Siden jeg følte meg uvel med hodepine og magesmerter og vann i kroppen tok de ingen sjanser så jeg var på sykehuset i går og fikk ordentlig sjekk. Fikk ultralyd og test av babyen osv. Veldig betryggende. Fikk beskjed om å komme med en gang hvis symptomene ble værre. Ellers skal du jo SLAPPE av da. Jeg ligger døgnet rundt stort sett, men det går jo ikke med deg som har en på 21 måneder ihus.... Så hvis du er urolig ville jeg tatt kontakt med fødeavdelingen eller helsestasjonen med en gang.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 L'n står nok for Leukocytter, kan være et tegn på urinveisinfeksjon! jeg hadde +4 Leu tidligere og fikk mye smerter i magen her en dag og dro inn på føden, der fikk jeg med en antibiotika kur som tok susen på både Leukocyttene og smertene i magen=) tegnene på svangerskapsforgiftning er -Ødem/vann i kroppen -Høyt blodtrykk -Protein i urinen -Hodepine som oftes har man flere av disse symptomene samtidig dersom man har eller holder på å utvikle svangerskapsforgiftning! -
line_n & sara Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 snakka nettopp m jm om dette, siden jeg hadde "innbilt svangerskapsforgiftning" i går! når undertrykket på blodtrykket er over 90, da er det faretruende høyt, og man må utredes for svangerskapsforgiftning! da merker man også at det gjør vondt i hodet, du føler deg varm og man får synsforstyrrelser. hvis det itilegg er mye ødem, ( rask vektoppgang) og mye protein i urinen, da er det iallefall ganske sikre tegn! men husk at bt skal være høøøyt!! hvis du er mye sliten, ville jeg krevd en blodprøve for å sjekke bla jernlagre og b12, de sjekker bare blodprosenten din på kontrollene, og det sier lite om jernlagrene!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 mitt blodtrykk er 140/100 og jeg får "oppfølgning" 2 ganger i uka for å måle BT og sjekke urinen for protein.. så lenge jeg ikke har andre symptomer på svangerskapsforgiftning enn høyt BT så gjør dem ikke noe med det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå