Gå til innhold

Liker ikke Halloween jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er veldig amerikansk (ikke det at amerikansk i seg selv er dårlig altså) og kommersielt.

Syns egentlig ikke noe om at barn skal komme utkledd og be om godteri, ellers så får jeg svi. Da liker jeg mye bedre julebukk, som er en fin juletradisjon her jeg bor. Da gir barna noe, en fin julesang og så får de restene av julegodte tilbake. Kjempe hyggelig.

Men Halloween gagner bare butikkene som tjener penger på dyre kostymer. Julebukken har på seg gamle store klær som vi finner på loftet.

Jeg håper virkelig at Halloween er glemt og brukt opp innen jr er gammel nok til å ville gjøre slik som de andre barna. For jeg ser jo at barna liker dette (hvilket barn liker ikke å få godteri eller kle seg ut?).

Jeg har hørt at det bare er å slå av utelampa så kommer ikke barna til deg, så her blir det mørkt på Halloween iallefall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.... Liker bedre julebukk jeg ogsaa fordi det er mye koseligere naar de kommer og synger osv.

Men hvis dem har kledd seg ut og lagt en innsats i det saa skal dem faa godter hos meg, men i fjor kom der tenaaaringer paa doeren som ikke hadde kledd seg ut engang og da sa jeg at de kunne komme tilbake naar de var utkledd :)

Siden vi ikke bor i Norge saa er det litt annerledes her saa mini skal ferie Halloween i barnehagen og gaar fra avdeling til avdeling og faar utdelt godter.

Vi har til og med faatt lapp om at alle ungene maa levere inn litt godterier innen mandag slik at dem har noe aa dele ut paa onsdagen :)

Saa mini paa 2 aar skal vaere edderkopp den dagen :)

Skrevet

Hvor bor du da? Ser for meg den barnehagen i Norge som ber foreldrene ha md godteri ;) Gutten din blir sikkert søt.

Men jeg syns det er bare tull. Tviler sterkt på at det er noen av barna som vet hva Halloween egentlig er, de ser på det som en sjans til å spise godteri. Og de store ser på det som en "lovlig" måte å lage faenskap på.

Skrevet

hehe... ja , i Norge hadde vel foreldrene besvimt hvis de fikk en slik lapp med seg hjem :)

Vi bor i Midtoesten og her ferirer de Halloween utrolig nok, eller iallefall alle utlendingene, barnehagene og skolene. Men de gaar ikke fra doer til doer. Hvis vi vil det maa vi dra til en av Compoundene som arrangerer det.

Her har alle husene store murer rundt seg saa er ikke saa lett aa komme til doeren hvis porten er stengt.

Muslimene gjoer noe tilsvarende etter Ramadan, med da bare blant familie og naere venner. Da faar de ogsaa en del penger og min soester var med et aar og kom hjem med over 1000 kr :)

Skrevet

Me skal feire Halloween idag på skikkelig amerikans vis, og eg gleder meg stort. Me har vert på grønnsaksmarkedet og kjøpt oss kvart vår gresskar, og ikveld skal me treffast og skjære skumle ansikter på dei. Me skal spise gresskarpai med krem og sjå skrekkfilm. Ikkje alt ved Halloween er negativt. =) På sjølve dagen skal me kle oss ut for kvarandre, men sidan det er veldig utypisk for landet eg/me bur i så kjem me ikkje til å gå "trick or treat".

Skrevet

Neida, mye koselig man kan gjøre på Halloween.

Men det er alt kjøpe-greiene som plager meg. Og det er butikkene som startet det her i Norge, var jo ingen som hadde hørt om Halloween når jeg var liten.

Skrevet

Eg er enig med det at den er innført av butikkane i Norge, og at det blir vel mykje kjøpestyr ut av det. Me har kanadiske venner som har introdusert denne dagen for oss, og slik som vi feirer den sammen så er det bare koselig. Me kjem nok til å fortsette med "gresskarkvelder" når me flytter heim til Norge, men eg kjem ikkje til å la Tuva kle seg ut og gå fra dør til dør. Problemet kan jo vera at den delen allerede er introdusert av butikkane og ho vil bli den teite ungen i gata som ikkje er med...hehe

Skrevet

Nettopp, så jr skal også få gå sammen med de andre barna dersom de fortsetter å gjøre det i årene fremover.

For det kan jo ikke gå utover han at jeg ikkeliker dette tullet. Men jeg kommer nok til å fikse et kult kostymer uten å kjøpe alt plastikk-dritten de selger i butikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...