Gå til innhold

Klarer ikke glede meg ordentlig enda jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så bekymret for tiden jeg...syns legebesøka er så sjeldent i begynnelsen.Var hos legen i det vi trodde var uke 8 men som han sa var i 10 uke etter en gyn undersøkelse.Jeg er jo 14 uker i dag men de siste 2 ukene har jeg bekymret meg for at det skal være noe galt,som en ma,er det ikke det det heter når barnet bare dør i magen.Jeg har fortsatt alle symptomene da men lurer på om jeg bare skal ringe legen å spørre om han kan høre hjertelyd el noe så jeg vet at det fortsatt er der.....noen andre som har det slik?skal på ul i slutten av november men syns det er så lenge til.Klarer lissom ikke glede meg helt enda i tilfelle det skal være noe....sikkert bare jeg som er dum men..kan ikke noe for det..Tror jeg har lest for mye her inne om ting som går galt men må kanksje tenke mer på hvor mange som faktisk beholder i forhold til de som mister....

Takk for alle råd og svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan du har det... Jeg var likedan selv. Var kjempelettet hver gang jeg fikk høre hjertelyden helt til jeg begynte å kjenne liv selv i uke 21. Jeg hadde en MA i uke 11, og da mistet jeg alle symptomer et par uker før jeg begynte å blø. Be om en henvisning til ultralyd, det er en utrolig god følelse å se at det faktisk beveger seg der inne.

Skrevet

MAen var selvfølgelig forrige svangerskap da... ;o)

Skrevet

Hei : )

Hadde det slik jeg også, jeg bestillte med en privat UL og fikk da se lille nurket sprelle rundt der inne. Fikk også se at hjertet slo, så alt så bra ut der inne. Hvis du er så bekymret så anbefaler jeg å ta en privat UL, følte meg mye lettere etter den : )

Ikke les så mye om de som har mistet ol, vet man vil trøste osv, men man blir bare så trist og bekymret selv. Jeg har blitt flinkere til å holde meg unna. Jeg har aldri mistet og venter nr 2 nå, er i min 14 uke nå.

Masse lykke til, dette går nok bra skal du se : )

Skrevet

Grunnen til at jeg nevnte at jeg hadde mistet var for å si at symptomene forsvinner, så om alt er som det har vært er det sannsynligvis helt i orden etter min erfaring:)

Skrevet

Skal du ikke til jordmor i mellomtiden??? Jeg var til jordmor i uke 12 og uke 16..... Her jeg bor må vi ordne med jordmortime selv. Legen sier ingen ting om det (i grunnen dumt), det er bare noe vi vet her. Jeg bestilte meg time til lege i uke 10, og time hos jordmor i uke 12. Deretter skal jeg gå til jordmor hver 4 uke frem til slutten, da er det hver 2. uke. Hvis du er bekymret, så kan du jo be om å få tatt en graviditetstest? Jeg har også mistet ved MA, og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg ble bekymret senere, så kunne jeg ta en test. Hvis det hadde gått galt, så ville jeg få negativ test.....

Hvis du er veldig bekymret, såpass at du går og depper, så ville jeg ha ringt til jordmor og fortalt om det. Det gjør så godt å snakke med en jordmor i forhold til en lege, synes i alle fall jeg.....

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.Dette er mitt 2 svangerskap men husker lissom så lite fra forrige gang og da var jeg ikke her inne å leste og hadde ikke disse tankene da...har ikke mistet før el så går nok bra.Men tror jeg skal ringe legen forde jeg...som hun over her skriver så fikk jeg bare beskjed fra legen at neste nå var ul,sa til han at det var jo lenge men sånn var det...syns det er lenge nå i og med at man ikke kjenner liv lissom,hadde man kunnt det hadde det jo vært flott....men jeg har noen andre ting jeg må ta opp med legen allikevel så tror jegbare skal gjøre det så jeg roer meg og kan slappe av og kose meg mer:)Tusen takk altså....hjelper mye med litt støtte her inne:)

Skrevet

Skal også høre om en time til jordmor,er enig i det du sier at det er mye bedre å snakke med henne enn legen....:)

Skrevet

jeg er 22+6 idag og innimellom er jeg også engstelig for at det ikke er som det skal. usikker på hvordan jeg skal tolke det som skjer inni magen, og tenker at han kan jo bevege seg selv om han har store mangler. man leser jo om så mange som mister så sent også uten å merke at noe er galt.

veldig dårlig med fastsatte kontroller så tidlig, jeg har også kun vært i uke 10, joedmor i uke 15, og ul i uke 18. neste nå er legen i uke 25....

mulig jeg roer meg litt om jeg får høre hjertelyden hos legen om tre uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...