lego Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Mini er så glad i kanelboller, så jeg tenkte jeg skulle lage noen selv. Men jeg synes det bare ble klin å smøre på den kanelblandingen... Noen som har noen gode tips???
Stor_smil Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Hmm.. jeg pleier bare å kna ut deigen til en pølse, trykke den flat, smøre på smør (ikke så mye) og drysse på sukker og kanel.. syntes ikke det blir så mye klin av det egentlig. Legg bakepapir under, f.eks??
lego Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2007 Ruller du hele deigen til en pølse? også smører på etter at den er trykt flat... Hvordan trykker du den flat? med henda? Jeg delte deigen opp i passe str også rullet jeg de til en pølse og trykket de falte... Jeg blandet smør, sukker og kanel i en skål først jeg da...
Stor_smil Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Avhenger litt av hvor mange boller jeg lager.. deler opp deigen slik at det blir ca 8 boller pr rull.. trykker den ut med hendene først, også ruller jeg den ut med "rullen" (står helt stille på hva den bakedingsen heter*flaut*) Blir vel mer lik en avlang firkant enn en pølse tilslutt ;-) Så ruller jeg den sammen og kutter opp
lego Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2007 Åja! Det var smart. Viste det jeg, at noen her inne hadde noen smarte tips til meg... Det heter kjevle forresten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå